Start > Körkortsforum > Börjar tappa hoppet över körko…

Börjar tappa hoppet över körkortet

Lina 2022-11-07 20:16 ! Citera #
Har kuggat fyra uppkörningar. Har lagt himla massa pengar på trafikskolan och privat. Jag har börjat tappa hoppet över körkortet och känner att jag aldrig kommer att klara detta. Skriver i den här tråden för att få lite hopp. Någon som är i samma sitts som mig?
Gäst 2022-11-07 22:50 ! Citera #
Jobba med varför du inte klarar det.
Nåt visst moment?
Känslan?
Nervös?

Deppa inte ihop, analysera och försök att ta ett steg närmare målet!

Kanske har du gått för fort fram och känner att du inte har den stabila grunden att stå på när det dyker upp oväntade saker?

Chi-Rho
Gäst 2022-11-08 17:29 ! Citera #
Jag har också kuggat min fjärde uppkörning idag så jag bokade min femte i Järfälla övermorrn. Förr eller senare kommer vi få körkortet!
ggw 2022-11-08 17:33 ! Citera #
Jag tog körkortet i 5´te försöket så ge inte upp. Jag vet hur det känns men tro mig det kommer vara värt det. Jag vet inte direkt varför du kuggade men om det är småsaker så gå igenom de bara eller kolla på videos om dessa. Jag tog körkortet förra veckan då jag tyckte att jag kuggade igen, men som tur inte. Så länge det inte sker nån ingripande så klarar du det. Helt enkelt, så länge du kör trafiksäkert kommer du klara det, ge inte upp!
Lina 2022-11-10 15:55 ! Citera #
Tack allihopa för allt pepp. Det betyder så mycket för mig. Jag har uppkörning i december. Ska ge allt jag har. Önska mig lycka till. Och ni som kämpar med körkortet, fortsätt att kämpa. Vi kommer fixa det här.
Maria 2022-11-11 15:06 ! Citera #
Hej!
Idag kuggade jag uppkörning i Södertälje.Det var tråkigt men jag är medveten att de var min fel, var sa nervöst att tappade fokus på allt . Trafikläraren var jätte trevligt och fick en tjänst till men jag gjorde fel igen!
Hoppas att jag får samma trafiklärare nästa gång jajjajajaja!!! Kämpa på vi ska få körkort !!!!!! Lycka till för alla!!
Gäst 2022-11-11 21:38 ! Citera #
Gäst 2022-11-08
Jag har också kuggat min fjärde uppkörning idag så jag bokade min femte i Järfälla övermorrn. Förr eller senare kommer vi få körkortet!
Varför bokar du med så kort varsel? Har du inte funderat på att det är därför du inte klarar det? Du behöver mängdträna grundorsaken som står i den röda rutan
Lina 2022-11-18 00:26 ! Citera #
Maria 2022-11-11
Hej!
Idag kuggade jag uppkörning i Södertälje.Det var tråkigt men jag är medveten att de var min fel, var sa nervöst att tappade fokus på allt . Trafikläraren var jätte trevligt och fick en tjänst till men jag gjorde fel igen!
Hoppas att jag får samma trafiklärare nästa gång jajjajajaja!!! Kämpa på vi ska få körkort !!!!!! Lycka till för alla!!
I den senaste uppkörningen gjorde jag ett misstag som jag aldrig har gjort under de gånger som jag har övningskört hittills. Jag blev alldeles för nervös ju mer tiden passerade under körprovet.Jag hoppas iallafall att du får en bra inspektör och lyckas med körkortet innan året tar slut. Själv har jag körprov den 5 dec i Sollentuna. Håll tummarna för mig. En dag kommer vi alla lyckas med körprovet. Ge inte upp. Fortsätt skriva i tråden och peppa varandra.
Lina 2022-11-18 00:29 ! Citera #
Gäst 2022-11-11
Varför bokar du med så kort varsel? Har du inte funderat på att det är därför du inte klarar det? Du behöver mängdträna grundorsaken som står i den röda rutan
Exakt! Vi kommer att fixa körkortet en dag. Håller tummarna för dig.
Jake 2022-11-24 00:51 ! Citera #
Om du vet hur man kör bil efter övningskörningar privat / trafikskola så är uppkörningen ett moment där du bara måste komma över nervositeten av faktumet att det är ett prov. Tänk istället på hur lätt det är när du kör med din handledare, fokusera på allt omkring dig och låt bli att tänka på att det är ett prov. För om du ska ut i trafiken på egen hand så är det vad som gäller, att du klarar av att hantera bilen och följa regler samt rytmen i trafiken.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest