Start > Körkortsforum > Klarade provet idag,Tips!

Klarade provet idag,Tips!

Gäst 2010-09-07 23:04 ! Citera #
Jag hade 51 p och blev inte godkänd, tyckte provet var riktigt svårt! Svårare än jag hade trott. Började blanda ihop saker och blev osäker. Ändrade och höll på tills tiden var slut. Huvva.
Tror jag fick två statistikfrågor. HUR ska man kunna lära sig statistiken??? Tips någon?

Hoppas verkligen jag klarar det nästa gång! Tror inte jag kommer vara lika nervös andra gången, men ändå...
Victor A 2010-10-06 14:56 ! Citera #
Grattis till teoriprovet, har införskaffat mig Bonniers trafikskola och ska nog även låna lite böcker inför provet. Tror inte de är så svårt om man bara tänker logiskt och försöker memorera viktiga regler och situtioner. Jag tvivlar på att de kommer samma frågor till varje prov, alltså så kanske de har mer korsningsfrågor i ena provet och mindre i det andra, för att va säker ska man nog plugga på de mesta och inte ta genvägar
xeraN 2010-10-28 14:39 ! Citera #
Grattis alla! kul att ni klarade det, jag tror att folk jagar upp sig och det snackas så mycket om nervositet och det.
marre555 2010-10-30 21:13 ! Citera #
Hur räknar man ut stoppsträckan?
Pra 2010-11-01 10:29 ! Citera #
Det e precis här de flesta av er gör fel. Att vara nervös får en o prestera sämre än vad ni hade kunnat bland annat för att ni tänker mer på nervositeten än själva provet.
Så LUGNA NER ER så ska ni se att ni kommer tänka mycket klarare. glöm även inte att LÄSA OM FRÅGAN O SVAREN. Bara enstaka ord som INTE kan ändra hela frågan (been there done that)

Låt mig även påpeka att jag såg någon använda sig av ett program från 2006. Uppdatera det till 2010 snarast. Många nya regler o även vissa gamla regler har försvunnit.
Du har mycket större chans o klara provet med ett senare program än med nåt du har som e 4 år gammalt.

Med det sagt Lycka till alla ni som ska skriva/köra o kom ihåg jaga inte upp er själva i onödan speciellt inte när ni kör upp, så länge ni inte har gjort grova tabbar så e det inte säkert att ni blir kuggade, gör ni fel så håll er lugna o stressa inte upp er själva, det leder ALLTID bara till större tabbar. Gubben/tanten vet att ni är nervösa o har säkert sett en hel del o brukar oftast ha lite överseende (vissa inte alla, finns riktigt petiga jävlar)
Pra 2010-11-01 10:31 ! Citera #
marre555
Hur räknar man ut stoppsträckan?


Reaktionssträcka+bromssträcka=stoppsträcka.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo