Start > Körkortsforum > Klarade provet idag,Tips!

Klarade provet idag,Tips!

Tano81 2010-08-10 16:08 ! Citera #
Klarade teoriprovet idag :D Med nöd och näppe, hade 54/65

Mina tips är:

* Haka inte upp dig på att kunna massa statistik och formler (bromssträcka etc) . Fick ingen sådan fråga.
* Läs på mycket om trafikregler (speciellt regler i korsningar) och trafiksäkerhet då dessa frågor utgörs stor del av provet!
* Läs igenom boken 2 ggr och gör testfrågor.Viktigast att du förstår innebörden av det du läser,då fixar du provet!
* Var inte överdrivet nervöst, testet är inte så svårt som man föreställer sig!
* Sitt kvar hela provtiden,markera frågor du är osäker på och gå igenom,uteslutningsmetoden på de frågor du är väldigt osäker på!

LYCKA TILL!
claire bariac 2010-08-11 14:57 ! Citera #
Tack för tips; jag är ganska stressad eftersom jag klarade förra vecka uppkörning :) men nu måste jag göra teoriprov igen ( jag klarade inte 1 gången o fick 51 poäng ). Vad tråkigt !!!!

Jag väntar för att få ett ny tid för provet innan den 7 oktober och hoppas att jag ska klara, jag orkar inte köra upp igen !!!

tack för tipsen i alla fall !
jlove 2010-08-11 18:44 ! Citera #
Skoj, grattis! Jag gör provet på fredag, och är gansk nervös då det känns som jag kan frågorna bra och klarade gratisprovet här på sidan, men har svårt med ett teoriprovsprogram jag använder från 2006, där jag nästan aldrig klarar 80%. Jaja, jag pluggar på och hoppas på det bästa!
posebaby 2010-08-13 21:02 ! Citera #
Grattis till att du klarade det! :D
Jag är ändå jääääkligt nervös, trots att det är ett tag kvar tills det är min tur. Men tack så mycket för tipsen ska verkligen trycka in dem i hjärnan och minnas dem :).
Diskmedel 2010-08-16 02:59 ! Citera #
Grattis!

Man ska väl tillägga att alla prov inte ser likadana ut. Men det är en klart bra grund att utgå ifrån. Bäst av allt är ju om man är säker på alla områden - då klarar man det garanterat.
Gäst 2010-08-18 10:15 ! Citera #
Hej! Jag vill bara tillägga att det finns ganska många statistikfrågor på provet, jag fick en hel del nämligen... Jag fick bland annat en fråga om hur många som dör i trafiken varje år, samt räkneuppgifter som ”Hur mycket alkohol får du i dig om du dricker 50 cl 7%alkohol öl?”. Bromsstäcka fick min syster och då var det matte som gällde... Det är inte alltid självklara frågor :) Så kolla upp statistik, för det är så lätt att det kanske är de frågorna som man kuggar på då, och om man hade pluggat på dem, så hade man klarat testet.

Anyway, lycka till allesammans!!
boboo 2010-09-05 13:51 ! Citera #
Grattis! jag personligen bävar inför mattefrågorna :/ :D
Luddef 2010-09-06 12:56 ! Citera #
Grattis! Mycket bra gjort och väldigt bra tips. Andra tips är att inte vara nervös, för även om du är nervös blir resultatet detsamma kan även bli värre!

Lycka till
Jocke 2010-09-06 14:38 ! Citera #
Satte också teoriprovet idag!! :D Fick 61 rätt :) Fyfan, då man tryckte på ”avsluta prov” var man så fruktansvärt nervös.. men när man sedan såg att det stod GODKÄND med gröna bokstäver så var den en sån jävla lättnad!!
Gäst 2010-09-06 20:15 ! Citera #
Grattis, har själv provet den här veckan och får bra tips från den här sidan :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov