Jag har exakt samma känsla, körde bara med körskolan. Fick aldrig köra ut på större vägar, bor i en by. Inga motorvägar, inga dubbla rondeller knappt några avfarter. Haft körkort i över 4 år. Undviker mörkeskörning, större väga, motorvägar, i för mycket snö. Allt. Går på KBT, men inget hjälper. Folk säger ba ut o kör. Men ja ba skakar, nästan spyr, hjärtat slår så mkt o svettas kopiöst. Fattar inte, inte varit med om någon olycka eller något. Skäms, om folk frågar om skjuts så ljuger ja ihop någon orsak att inte köra. Mina nära o kära vet om detta o vissa typ hånar mig o de gör de ännu värre..
Hej! Undrar hur det har gått för er nu en tid efter att ni skrev här? Speciellt undrar jag hur det har gått för dig/er som inte blivit hjälpt av KBT? Har ni kommit över rädslan och isf hur?
Sitter i samma sits nämligen och har lidit av denna fobi i 9 år nu.. knyter sig i magen direkt jag vet om att jag måste köra, måste parkera eller backa ut från en parkering. Hade utmattningssyndrom för ett ex antal år sedan, vilket därefter satte sig helt random på min bilkörning och har stannat kvar sedan dess.
Kom in på den här sidan. Hade ingen aning om att det fanns ett namn på det hela. Har aldrig haft körkort men i och med utmattning för 8 år sedan blev det en pina att hänga med i bilen. Första tiden var fruktansvärd. Nu åker jag med ibland och det har visserligen lättat men har svårt för det. Jag tvivlar på att KBT kan vara en lösning för mig iallafall. Det är verkligen tråkigt för jag hade aldrig denna känsla innan jag blev sjuk.