Start > Körkortsforum > 25 år o inget körkort

25 år o inget körkort

Gäst 2022-01-19 19:51 ! Citera #
Tog körkortet förra året och är 45 år.
Saffransknut 2022-01-24 00:01 ! Citera #
Är det en gång du gjort teoriprovet o misslyckats? Det är ju isåfall ingenting. Har du övningskört i flera år så kan du ju säkert redan manövrera bilen och köra! Där har du redan stort försprång. Det finns folk som kuggar både teori och uppkörning många gånger innan de lyckas. För min del klarade jag uppkörningen på andra försöket & jag är 25 år. Efter första failen så tro mig att jag kände mig enormt misslyckad och ville ge upp. En av mina närmsta vänner hade dessutom klarat på första försöket bara någon månad innan mig. Här tror jag att det helt enkelt handlar om din vilja i slutändan. Vill du verkligen klara körkortet, då är det bara att sätta igång precis nu. Ladda ner appen ”ta körkort” och börja öva med hjälp av den. Den är värd pengarna 100% tycker jag.

Istället för att fastna i att känna dig misslyckad och fastna i att vara passiv så tror jag alltså att du någonstans att du måste ta ett beslut nu. Satsa allt på körkort och hitta en plan eller bara strunta i det. Det är bara du som kan ta steget och bestämma! Önskar dig lycka till.
Gäst 2022-01-31 20:09 ! Citera #
Tog körkort när jag närmade mig mid 30.

Min tjej haft körkort sedan hon var 18 så redan ner än 10 års erfarenhet (!)

Och jag kände mig inte alls pinsam att börja och övningsköra när jag var så gammal.

När jag gick till trafikskolan satt nästan alla ”barn” runt mig. Alla såg så unga ut och här kom jag, tunnhårig i skallen redan.

Men det gick bra, klarade teoriprovet på första försöket och uppkörningen på andra.

Mycket slit men det var helt klart värt det!

Har inte ens bil och har inte haft det sedan att år tillbaka när jag fick körkortet men det kommer att bli till användning när vi flyttar till någon mindre stad där bil behövs.
Gäst 2022-02-21 18:30 ! Citera #
Är ingen big deal speciellt om du bor i en större stad.
Tog körkortet vid 29 för att jag blev less på att fråga om hjälp med saker där bilar kommer bra till användning + för framtidsplaner.

Sen så upptäckte jag att förutom när värdelösa bilförare är omkring mig, så är det faktiskt riktigt jävla roligt att bara ta bilen och dra nånstans.
Gäst 2022-03-23 20:26 ! Citera #
Jag har både körkort och bil men skulle göra vad som helst för att byta dem mot en flickvän istället
Gäst 2022-03-23 21:47 ! Citera #
Kan relatera, min syster är 7 år yngre och tog körkort förra året. Är själv 26 och ska köra upp för andra gången imorgon. Känns lite misslyckat när hon kan köra runt mig, men det är vad det är. Jag hade andra ekonomiska och sociala förutsättningar när jag var 18 som gjorde att det inte blev av helt enkelt.

Som andra sagt, det som hjälpte mig var att sätta mig ner och göra en plan, kontakta lite olika trafikskolor för ett bra paket och verkligen satsa på att få det gjort. Annars blir det lätt att skjuta på saken länge.
Gäst 2022-03-23 22:11 ! Citera #
Gäst 2022-02-21
Är ingen big deal speciellt om du bor i en större stad.
Tog körkortet vid 29 för att jag blev less på att fråga om hjälp med saker där bilar kommer bra till användning + för framtidsplaner.

Sen så upptäckte jag att förutom när värdelösa bilförare är omkring mig, så är det faktiskt riktigt jävla roligt att bara ta bilen och dra nånstans.
Jappo.

Kan hålla med dig, visst är det jobbig med citerar dig. ”Sen så upptäckte jag att förutom när värdelösa bilförare är omkring mig” helvette.

Såg dig häromdan. LoL, , Bad drivers of Stockholm Mr Perfect :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo