Bok eller data ?
Variera skulle jag rekommendera eftersom det inte blir så ensidigt. När man varierar så kommer ju frågorna upp igen vilket man märker ”å de här kommer jag ihåg” :P
Jag tror att blandnig är bäst.
Jag pluggar på på datorn och de frågor som jag missar på läser jag lite extra av i boken också.
Nackdelen med att bara plugga på datorn är väl att man kanske lär sig att memorera frågorna bara
och inte förstår innebörden.
Jag fattar inte varför så många tror att det är bäst att blanda? Det bästa är väl att känna efter villken lärstil man har, alltså hur lär jag mig bäst? Sen väljer man efter det. Kunskapen får man oavsett om man gör det ena eller det andra. Men väl det som passar er.
Hej!
Det är alltid bäst att kombinera boken med att svara på frågor, tex. här på körkort online, eller om man har något program på datorn som ex. Bonniers (som jag har)
I boken får man alla kunskaper man egentligen behöver för att klara provet, men frågorna är ett väldigt bra komplement eftersom man får igång tänkandet, och får teoretisk övning på vad man bör kunna för att klara provet, så en kombination är helt klart rekommenderat från min sida iallafall
Det är väl ganska individuellt vilken studieteknik som är mest givande. Det gemensamma nämnaren är dock repetition och jag tror repetition går före variation. Jag gillar program, och hemsidor som denna för att öva på teorin.
Såhär gör jag:
Rep1 - Går igenom 50 frågor.
Rättar alla frågor och läser ordentligt på de frågor jag svarat fel på.
Rep2 - Går igenom samma 50 frågor på nytt och rättar igen.
Förhoppningsvis har jag alla rätt på andra försöket och kan gå vidare med ett nytt gäng frågor, vid det här laget brukar frågorna sitta ganska bra i mitt huvud.
Jag vet folk som bara har läst bok och inte gjort ett enda dataprov. Likväl min sambo läste inte boken alls utan körde bara Bonniers och prov på nätet. Båda varianterna fungerar. Men variation är nog bäst. Jag satsar på att göra båda iallafall!