Bok eller data ?
Variera skulle jag rekommendera eftersom det inte blir så ensidigt. När man varierar så kommer ju frågorna upp igen vilket man märker ”å de här kommer jag ihåg” :P
Jag tror att blandnig är bäst.
Jag pluggar på på datorn och de frågor som jag missar på läser jag lite extra av i boken också.
Nackdelen med att bara plugga på datorn är väl att man kanske lär sig att memorera frågorna bara
och inte förstår innebörden.
Jag fattar inte varför så många tror att det är bäst att blanda? Det bästa är väl att känna efter villken lärstil man har, alltså hur lär jag mig bäst? Sen väljer man efter det. Kunskapen får man oavsett om man gör det ena eller det andra. Men väl det som passar er.
Hej!
Det är alltid bäst att kombinera boken med att svara på frågor, tex. här på körkort online, eller om man har något program på datorn som ex. Bonniers (som jag har)
I boken får man alla kunskaper man egentligen behöver för att klara provet, men frågorna är ett väldigt bra komplement eftersom man får igång tänkandet, och får teoretisk övning på vad man bör kunna för att klara provet, så en kombination är helt klart rekommenderat från min sida iallafall
Det är väl ganska individuellt vilken studieteknik som är mest givande. Det gemensamma nämnaren är dock repetition och jag tror repetition går före variation. Jag gillar program, och hemsidor som denna för att öva på teorin.
Såhär gör jag:
Rep1 - Går igenom 50 frågor.
Rättar alla frågor och läser ordentligt på de frågor jag svarat fel på.
Rep2 - Går igenom samma 50 frågor på nytt och rättar igen.
Förhoppningsvis har jag alla rätt på andra försöket och kan gå vidare med ett nytt gäng frågor, vid det här laget brukar frågorna sitta ganska bra i mitt huvud.
Jag vet folk som bara har läst bok och inte gjort ett enda dataprov. Likväl min sambo läste inte boken alls utan körde bara Bonniers och prov på nätet. Båda varianterna fungerar. Men variation är nog bäst. Jag satsar på att göra båda iallafall!
Man behöver alla olika, boken, cd-skiva, och skriva delprov. Jag tror även det kan vara bra att ha flera böcker eller att komplettera med att läsa teori här på korkortonline. Alla uttrycker sig lite olika och det gör att det fastnar bättre. Jag gillar också att skriva anteckningar på det jag har svårt för.
Jag tycker att boken ger en bra grund, sen är dataprogram mer djupgående och analytiska. Jag har läst igenom boken en gång och kör nu endast på dataprogrammen. Jag hoppas innerligt att det ska räcka för ett godkänt på teorin
Pluggar just nu i en bok från 2005 har mycket förändrats? visst borde det räcka om jag pluggar det och sen pluggar körkortsprogram på dator och internet?
Jag tycker absolut att det klart bästa sättet att lära sig teorin på är att kombinera teoriboken med tester på internet! På så sätt kan man läsa i lugn och ro, för att sedan gång på gång testa sina kunskaper och se vad man behöver träna mer på. Tillslut så går provet bättre och bättre, och man känner sig säkrare och säkrare på det man gör. Fast alla föredrar väl olika sätt att lära sig på. Man ska väl bara ha i åtanke att teoriboken verkligen innehåller det man behöver veta - så att det är alltid bra att kolla igenom den minst en gång.
Senaste foruminläggen
Rubrik