Start > Körkortsforum > Typ av frågor?

Typ av frågor?

Gäst 2021-12-13 22:48 ! Citera #
Helt ärligt upplevde jag att frågorna var lättare än de slutproven som finns på olika körkortsappar. Dock så pluggade jag redan från första början av min körkortsresa, ungefär 4 månader innan teoriprovet. I stort sett nästan varje dag.

Några tips jag kan ge är:
- Försök svara på så många frågor du kan och fastna inte för länge vid en fråga. Gissa istället på frågan och markera den så du kan gå tillbaka till den i slutet av provet
- Läs igenom alla alternativ innan du svarar även fast du tror att det första alternativet du läst låter mest rimligt (kanske självklart för andra men detta slarv gjorde jag ibland då man kände igen frågan/alternativet vilket gjorde att man svarade lite för snabbt och slarvigt)
- Försök att inte tänka så mycket på alla skräckhistorier som du sett/hört kring teorin - kör hårt bara! Har du pluggat ordentligt har du inget att oroa dig över. :)
Gäst 2021-12-13 22:51 ! Citera #
Insåg att ”försök svara på så många frågor du kan” kanske kan misstolkas. I och med att det lät lite dumt och en ganska självklar grej. Menade typ att man ska fortsätta svara på frågorna och inte fastna vid en fråga för länge (är ju trots allt tidsbegränsat)
Hehe, hoppas ni förstod :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor