Start > Körkortsforum > Typ av frågor?

Typ av frågor?

Ma 2021-12-06 18:52 ! Citera #
Kan inte ni som gjort teoriprovet berätta lite om er upplevelse kring det? Var det lättare eller svårare än ni trott? Vilken typ av frågor var det mest? Osv.
House 2021-12-06 20:58 ! Citera #
Jag har inte gjort provet men har det denna fredagen, men min kompis som har haft den förra veckan sa att det är mycket frågor som är logiska, om du har läst på en del och kan tänka logisk så kommer det att gå bra, var noga med att läsa frågorna också
Tant 2021-12-07 11:01 ! Citera #
Jag gjorde mitt teoriprov igår och fick 60/65. Har pluggat massor (började i augusti med körning/teori, både privat och på körskola) och verkligen fokuserat på att tänka på teorin när jag kör. Ett hett tips är också (fast det är inte så mycket värt om det bara är ett par dagar kvar) är att berätta högt för sin körlärare eller handledare hur man resonerar i alla situationer och också nämna skyltarnas betydelser vartefter man kör. Att upprepa saker högt för sig själv är en (iaf för mig) bra inlärningsmetod.

Sista veckan innan teoriprovet gjorde jag kanske 5 sluttest om dagen - på olika siter/appar. Upplever att testerna på körkortonline.se är MYCKET svårare än på elevcentralen, så när jag kört igenom de 1023 frågorna två gånger på den siten så kände jag mig ganska lugn. Och, själva provet upplevde jag sedan som mycket LÄTTARE än de sluttesterna. Trodde första 3-5 frågorna var lätta för att man skulle ”lugna ner sig”, men det var samma rakt igenom. Sedan måste man förstås vara JÄTTENOGA med att läsa frågorna och tänka efter vad de är ute efter. Några slarvfel/kunskapsfel fick jag ju ändå, trots pluggandet.

Under själva testet kan det vara klokt att tänka på att du markerar alla frågor du är det minsta osäker på - på slutet vet du då om antalet markerade frågor är mindre än din tillåtna felmarginal, isf VET du ju att du har klarat det. Om du inte är på rätt sida gränsen så gå igeno alla markerade frågor och tänk till en extra gång. Det bör man förstås göra ändå :)

Stort lycka till!! :)
Ma 2021-12-08 12:26 ! Citera #
House 2021-12-06
Jag har inte gjort provet men har det denna fredagen, men min kompis som har haft den förra veckan sa att det är mycket frågor som är logiska, om du har läst på en del och kan tänka logisk så kommer det att gå bra, var noga med att läsa frågorna också
Ok men det låter ju bra! :D Stort lycka till på provet!
Ma 2021-12-08 12:28 ! Citera #
Tant 2021-12-07
Jag gjorde mitt teoriprov igår och fick 60/65. Har pluggat massor (började i augusti med körning/teori, både privat och på körskola) och verkligen fokuserat på att tänka på teorin när jag kör. Ett hett tips är också (fast det är inte så mycket värt om det bara är ett par dagar kvar) är att berätta högt för sin körlärare eller handledare hur man resonerar i alla situationer och också nämna skyltarnas betydelser vartefter man kör. Att upprepa saker högt för sig själv är en (iaf för mig) bra inlärningsmetod.

Sista veckan innan teoriprovet gjorde jag kanske 5 sluttest om dagen - på olika siter/appar. Upplever att testerna på körkortonline.se är MYCKET svårare än på elevcentralen, så när jag kört igenom de 1023 frågorna två gånger på den siten så kände jag mig ganska lugn. Och, själva provet upplevde jag sedan som mycket LÄTTARE än de sluttesterna. Trodde första 3-5 frågorna var lätta för att man skulle ”lugna ner sig”, men det var samma rakt igenom. Sedan måste man förstås vara JÄTTENOGA med att läsa frågorna och tänka efter vad de är ute efter. Några slarvfel/kunskapsfel fick jag ju ändå, trots pluggandet.

Under själva testet kan det vara klokt att tänka på att du markerar alla frågor du är det minsta osäker på - på slutet vet du då om antalet markerade frågor är mindre än din tillåtna felmarginal, isf VET du ju att du har klarat det. Om du inte är på rätt sida gränsen så gå igeno alla markerade frågor och tänk till en extra gång. Det bör man förstås göra ändå :)

Stort lycka till!! :)
Wow, stort grattis! Och tack för superbra tips och inputs! :D
88 2021-12-08 16:55 ! Citera #
Jag gjorde provet i September och jag måste säga att provet var mycket lättare än vad man tror. Jag brukar säga så här: Var inte rädd för teoriprovet men ta det inte för givet. Pluggar man hårt så klarar man sig till 93%
hej 2021-12-08 17:30 ! Citera #
Hej, jag gjorde teoriprovet i november och klarade på första. Jag pluggade ca 3 timmar varje dag de sista två veckorna och fick 52 rätt... SÅ underskatta inte provet!! Tyckte dock också frågorna va helt ok lätta men TIPS plugga mycket... så segt om man inte klarar det
Gäst 2021-12-08 19:58 ! Citera #
Jag gjorde provet i början på november. Jag tycker att frågorna var väldigt lika Elevcentralen. Jag fick 61/65 rätt. Jag vet med största sannolikhet vilka jag hade fel på. De flesta är ganska lätta och några är kuggfrågor skulle jag säga. Gör massa slut prov. När jag fick ca 10 ST rätta i rad slutade jag. Då känns det som man har koll på det mesta. Lycka till
Ma 2021-12-09 21:55 ! Citera #
Gäst 2021-12-08
Jag gjorde provet i början på november. Jag tycker att frågorna var väldigt lika Elevcentralen. Jag fick 61/65 rätt. Jag vet med största sannolikhet vilka jag hade fel på. De flesta är ganska lätta och några är kuggfrågor skulle jag säga. Gör massa slut prov. När jag fick ca 10 ST rätta i rad slutade jag. Då känns det som man har koll på det mesta. Lycka till
Stort grattis, riktigt bra! Och tack för bra tips :)
Gäst 2021-12-13 13:30 ! Citera #
Jag pluggade inte så hårt men läste boken några gånger under 1 års period. Så jag var väl förberedd. Det var precis det som krävdes (fick 58 rätt) så var inte busenkelt men inte heller nära på kugg. Känner man sig väl förberedd så klarar man det helt enkelt för så svårt är det ju inte, bara att memorera massa datum och grejer.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest