Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörning i Farsta

Kuggade uppkörning i Farsta

Bilförare? 2021-11-29 14:08 ! Citera #
Hejsan!

Jag körde upp i Farsta i torsdags och kuggade så tänkte därför dela med mig av min uppkörning och tänkte be om tips inför min andra. Jag fick en supertrevlig och extremt lugn kvinna som skulle bedöma mig och hon var verkligen gullig. Vi gjorde en säkerhetskontroll som jag klarade och sedan började vi köra mot Nynäshamn. Sedan körde vi av och åkte in på ett bostadsområde och sedan körde vi runt lite där och sedan vände vi tillbaka mot trafikverket. När jag kom från Nynäshamn då och skulle in mot Farsta (såg en skylt där det stod Farsta till höger) så bytte fil från mittenfilen till högerfilen men inser direkt att det är en bussfil, ”helvete”, byter tillbaka snabbt och där vet jag att jag är kuggad. Jag fattade att jag var kuggad då så det var inga problem, inser att jag gjort fel. Annars helt felfritt.

Har fått en ny tid om 2 veckor, jag har kört bil i ca 2 år och tagit 25 körlektioner med trafikskola som absolut bedömt att jag är redo och som anser att jag kan köra.

Ge mig tips inför min andra uppkörning !!!!! Hur blir jag bättre på att läsa skyltar som jag kuggade på? Hur blir man bättre på att se om det är en bussfil eller inte?!
Gäst 2021-11-29 17:24 ! Citera #
Fick du en ny tid från Trafikverket eller har du hittat en avbokning?
Gäst 2021-11-29 20:25 ! Citera #
Öva mer att köra i området där du har uppkörning. En trafikskola i närheten kan också ge dig någon lektion där och visa var man får vara extra uppmärksam
Cupcake 2021-11-30 19:34 ! Citera #
Hej,
På din tredje uppkörning körde du med Trafikskola’s bil?
saffransknut 2021-12-01 12:07 ! Citera #
Undrar också, hur gör du med din andra uppkörning nu, hur fixar du den? Jag kuggade också precis och vet inte hur jag ska vidare, finns inte tider innan mitt teoriprov går ut...
Bilförare? 2021-12-01 12:58 ! Citera #
Hej,

Till en början fick jag en ny tid av Trafikverket i typ mars (!?) nej tack!
Sen var jag inne ca två gånger varje dag på deras hemsida och sedan helt plötsligt stod det en tid där, men det kommer upp nya tider heeeeela tiden! Folk avbokar sååå mycket nu och de är allt fler och fler som kuggar teori som måste boka om sin uppkörning!!

Så är du inne på trafikverkets hemsida ofta kommer du få en ny tid relativt snart. Jag var inne flera gånger och såg fakstikt flera tider nu bara i början av december, men pga prov i skolan osv (går gymnasiet) kunde jag inte ta dessa tider utan väntade till en tid jag faktiskt ville ha som passade perfekt. Så oroa dig inte, det FINNS tider, iallafall i Farsta. Jag har sett minst 7/8 tider som dykt upp i Farsta nu i december (under bara några dagar). Dvs, det kommer upp nya tider för mig hela tiden (kuggat en gång innan).
Bilförare? 2021-12-09 16:26 ! Citera #
Hej, klarade det idag!! är sååååååå glad
Gäst 2021-12-09 22:00 ! Citera #
Vart hade du uppkörning nu när du klara?
Bilförare? 2021-12-13 15:21 ! Citera #
Farsta!!!
Tant 2021-12-13 15:36 ! Citera #
Idag gick det! Kuggade förra veckan efter en blackout (verkligen - kommer knappt ihåg uppkörningen, men den gick uselt). Hittade återbudstid igår kväll till idag på morgonen kl 9. Annan inspektör, annan bil, heeelt annan upplevelse än förra veckan. Och orden ’din körning är godkänd’ fick mig att kasta mig om halsen på stackars förarprövare Hasse och jag trodde egentligen inte på det förrän jag läste mailet med resultatet.

Skillnaden mellan förra veckans totalmiss och dagens lyckade uppkörning var helt enkelt mina nerver som jag lyckades hålla i schack, men också till stor del förarprövaren som var supertrevlig, lugn och tydlig.

Lycka till alla som har uppkörningen kvar - förr eller senare så går det!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest