Start > Körkortsforum > Järfälla uppkörning

Järfälla uppkörning

Gäst 2021-10-18 11:50 ! Citera #
Hej är det någon som kört upp i Järfälla och kan ge några bra tips som kan vara till hjälp??
Gäst 2021-10-19 11:47 ! Citera #
Hej
Det är så få som kört där som skriver. Jag har min under veckan. Lite nervöst men kört mycket med trafikskola det är mycket folk som går så va extra försiktigt, massor med rondeller o många vägar som är 40 håll inte högre. Men hoppas de går bra med din uppkörning.
Gäst 2021-10-19 14:46 ! Citera #
Hej det var jag som startade tråden!

Jag hade min uppkörning idag och jag klarade miiiig!! känslan är helt obeskrivlig. Jag har endast övningskört privat och sedan gått på en testlektion för att kolla om jag verkligen kör bra. Tränade lite efter och gjorde två uppkörningar i Uppsala, kuggade på båda. Den första gången hade inspektören rätt och jag förstår honom 100%. Men den andra gången fick jag en annan inspektör och han var tyvärr inte så trevlig och ingrep efter 3 min typ??? när jag skulle köra in i rondell då det var en bil som var verkligen långt boort??? han ville kugga mig bara. Sen tänkte jag aldrig mer i Uppsala då jag bor i sthlm och har tränat väldigt mycket i Järfälla området. Bokade en tid och gjorde uppkörningen idag och allt var så smidigt. körde inte helt perfekt men förtjänade kortet. Det är ok med små misstag! Fick följa skyltar mot Viksjö och tillbaka. Skriver punkterna jag testades på:

Säkerhetskontroll
Parkering
Backning
Oskyddade trafikanter
Körning i körfält
Körfältsbyte
Gatukorsning
Signalreglerad korsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Sväng från landsväg
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål


ursäkta för ett långt svar... men vet hur det känns när man sitter där och är nervös.
Fråga på om det är något ni undrar:)

Lycka till!! snart har ni det där rosa kortet i handen:)
Ossi 2021-10-19 15:33 ! Citera #
Härlig Grattttiss På körkortet. Kan du ge några tips vad bör jag tänka på, vilken rutt körde du på.
Gäst 2021-10-19 16:26 ! Citera #
Ossi 2021-10-19
Härlig Grattttiss På körkortet. Kan du ge några tips vad bör jag tänka på, vilken rutt körde du på.
Tackk!!

Ok här kommer rutten:)

Tog vänster från trafikverket och sedan vänster igen vid korsningen ,

Sen kommer man till en cirkulationsplats, där fick jag ta höger och köra framåt tills inspektören bad mig att köra in en parkering för att backparkera mellan två bilar.

Sedan körde vi ut ut parkeringen och fick fortsätta mot höger och rakt fram till en korsningen som jag fick köra mot vänster.

Därefter rakt fram och sedan höger, nu fick jag börja följa skyltar mot Viksjö, så ut till motorvägen och sen in igen och från Viksjö tillbaka till trafikverket där jag även fick backparkera.

Jag kanske inte är så tydlig haha men kan inte namnen på gatorna och så:) hoppas det ändå hjälper er.
Gäst 2021-10-19 16:31 ! Citera #
Och vad du bör tänka på, ha handlingsberedskap tänk igenom och planera i god tid. Va inte fööör försiktig och samtidigt inte föör snabb. Kolla ordentligt efter en lucka i rondellerna då det är ganska många där och håll koll på när du ska byta körfält i rondellen. Chansa inte när du ska in i rondellen! Det ska vara säkert och inte farligt. Kolla dödavinkeln och kolla mycket på speglarna var 10-15 sekund och vrid på huvudet inte bara på ögonen, så de ser att du kollar! Jag fick köra en wolksvagen (automat), den bilen hade kamera och är på el så den är väldigt tyst.

Fråga på mer om ni undrar över något utöver det jag skrev:)
Ossi 2021-10-19 16:33 ! Citera #
Hur lång hade du din uppkörning :)
Gäst 2021-10-19 20:14 ! Citera #
Körde inte alls länge hade min tid kl 11.40, startade typ efter 5 min sen var vi tillbaka 12.05. Fick resultatet 12.14 på min mail :D

Inspektören jag hade uppkörning med var väldigt väldigt snäll och trevlig. Hoppas du får honom som inspektör!
Gäst 2021-10-26 21:14 ! Citera #
Vilka manuella bilar är det man kör upp med i Järfälla?
Har uppkörning där på torsdag morgon vid 8, hur tätt kan trafiken vara där då?
Skulle uppskatta svar om någon vet.
Gäst 2021-10-27 23:27 ! Citera #
Ingen aning hur tät trafiken är så tidigt:/ men sök på trafikverkets bilar så får du fram vilka bilar de har just i järfälla:) lycka till!! Du klarar det!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo