Start > Körkortsforum > FATTAR INTE ETT SKIT!!!

FATTAR INTE ETT SKIT!!!

Gäst 2024-10-19 22:18 ! Citera #
Björn He 2024-10-19
Tycker du det känns kul att köra ett fordon på metall-/stålhjul och söla i nästan gångfart (10 km/tim)???
Japp.

Måste man så måste man.

Jag har kört många olika maskiner och retat upp övrig trafik...
Björn He 2024-10-19 23:39 ! Citera #
Gäst 2024-10-19
Japp.

Måste man så måste man.

Jag har kört många olika maskiner och retat upp övrig trafik...
Man borde se till att ha vanliga hjul med gummidäck som bilar har hellre än hårda metall- eller stålhjul på anläggningsmaskiner som cementblandare! Om inga fordon hade haft hjul av hårt material utan bara vanliga hjul med gummidäck som bilar normalt har så hade man inte behövt hastighetsbegränsa något fordon till 10 km/tim, att söla i max 10 km/tim är ju bara urfånigt!
Hade cementblandare haft vanliga hjul med gummidäck så kunde ju ett motordrivet fordon med cementblandaren tillkopplad kunnat köras i 30 km/tim och inte så sakta som nästan gångfart. Varför fordon med hjul av hårt material som järn och stål inte får köras fortare än 10 km/tim är tydligen för att sånt hårt material kan skada vägen, men det borde inte vara tillåtet överhuvudtaget att köra ett fordon på hjul som kan skada vägen, anläggningsmaskiner som betongblandare behöver inte stålhjul om de hellre kan ha vanliga hjul med gummidäck som bilar har.
Björn He 2024-10-19 23:50 ! Citera #
Gäst 2024-10-19
Japp.

Måste man så måste man.

Jag har kört många olika maskiner och retat upp övrig trafik...
Jag tycker för övrigt att hastighetsbegränsningen för traktor och motorredskap (som jag antar är ett samlingsbegrepp för anläggningsmaskiner) borde höjas om möjligt. Så sent som år 2009-2010 någon gång tillverkades traktorn Fastrac i Storbritannien, vilken antagligen är världens hittills enda höghastighetstraktor och konstruerades för att köras i en hastighet högst 70 km/tim. Hade alla traktorer varit konstruerade för att kunna köras max 70 så hade man kunnat tillåta traktorer på motorvägen och eventuellt höja hastighetsbegränsningen för traktorer till 70 eller t.o.m. 80 km/tim, nu får ju traktor och motorredskap inte köras fortare än 40 km/tim, utom motorredskap klass I som får köras i 50 km/tim, men motorredskap klass I borde kunalna få höjd hastighet till max 70 eller 80 km/tim.
Björn He I går 03:14 ! Citera #
Gäst 2024-10-19
Japp.

Måste man så måste man.

Jag har kört många olika maskiner och retat upp övrig trafik...
Man måste inte söla i nästan gångfart på en allmän väg om bara inga fordon skulle ha haft metall- eller stålhjul. Om en cementblandare hade haft vanliga hjul med gummidäck som bilar har, hellre än metall- eller stålhjul, så kunde en bil med cementblandaren tillkopplad ha haft en tillåten hastighet högst 30 km/tim, att söla i 10 km/tim är bara urlöjligt och störande för andra fordonsförare, till och med jag kan ju köra om en sån sölsnigel cyklandes.
De som har metall- eller stålhjul på cementblandare eller andra vagnsfordon borde se till att skaffa vanliga hjul med gummidäck som bilar har!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:43
4
I går 22:31
5
I går 21:50
6
I går 21:48
40
I går 15:51
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov