Start > Körkortsforum > Kan man känna sig säker?

Kan man känna sig säker?

Ö 2021-09-18 20:09 ! Citera #
Tjenare
Jag känner mig inte säker inför teoriprovet nästa vecka. Allt visar bra på sluttesterna från Elevcentralen, Ta körkort och körkortsappen. Ligger på mellan 59 till 63 rätt. Har lyssnat på Boken 2 gånger. Ljudbok. Har någon här kännit sig säker inför provet? Är första gången jag gör det också.
Gäst 2021-09-19 11:59 ! Citera #
Jag kände mig stensäker.
elov5 2021-09-20 20:57 ! Citera #
Om du har läsat boken två gånger, och du har tränat från tre olika platser och du får 59-62 (hoppas du har gjort mer än 30 sluttester till varje app) jag tror du ser ut stabil att klara teoriprovet. Lycka till :)
Gäst 2021-09-20 22:01 ! Citera #
Klart man var lite nervös men jag visste att jag skulle klara det, jag hade pluggat som en galning
ö 2021-09-21 21:28 ! Citera #
Tack för alla svar! Kämpar på! Så får vi se hur det går!
Killen Som ska ta körkortet 2021-09-22 03:14 ! Citera #
Din egna hjärna är din största fiende. Om du inte känner att du kommer klara kommer du bara se den bilden av att du inte kommer att klara. Istället försök tänk positivt, och säg när du gör provet. JAG SKA KLARA DE HÄR! och om du inte värsta fall klarar, så gör det inget. Eftersom man måste våga göra fel, eftersom våra fel lär vi oss av. Vi är människor, de naturligt att man inte känner sig säker eller något annat. Tänk så här, om du inte klarar, vad händer? Dör du? Är du misslyckad? Nej. Önskar dig all lycka till :)
Ö 2021-09-22 06:59 ! Citera #
Killen Som ska ta körkortet 2021-09-22
Din egna hjärna är din största fiende. Om du inte känner att du kommer klara kommer du bara se den bilden av att du inte kommer att klara. Istället försök tänk positivt, och säg när du gör provet. JAG SKA KLARA DE HÄR! och om du inte värsta fall klarar, så gör det inget. Eftersom man måste våga göra fel, eftersom våra fel lär vi oss av. Vi är människor, de naturligt att man inte känner sig säker eller något annat. Tänk så här, om du inte klarar, vad händer? Dör du? Är du misslyckad? Nej. Önskar dig all lycka till :)
Tack så jättemycket för ditt svar! De du säger är helt sant och jag ska tänka på de :)
Gäst 2021-09-22 19:15 ! Citera #
Rent generellt så känns det väl som att de personer som inte känner sig säkra på teorin oftast kuggar. Det är nämligen lite klurigare och tankeställande frågor än vad du kan ha fått på dina ”tester”. Känner man sig helt säker på allt så klarar man det. Men det kommer alltid några skumma frågor som inte är så logiska. Därför måste man vara 100% på alla parkeringsskyltar, datum, siffror osv för att ha lite marginal då du kommer missa några kluriga frågor.
Ö 2021-09-23 06:42 ! Citera #
Gäst 2021-09-22
Rent generellt så känns det väl som att de personer som inte känner sig säkra på teorin oftast kuggar. Det är nämligen lite klurigare och tankeställande frågor än vad du kan ha fått på dina ”tester”. Känner man sig helt säker på allt så klarar man det. Men det kommer alltid några skumma frågor som inte är så logiska. Därför måste man vara 100% på alla parkeringsskyltar, datum, siffror osv för att ha lite marginal då du kommer missa några kluriga frågor.
Jag vet inte om det är osäkerhet eller om det är nervositet. Jag har ett väldigt dåligt självförtroende i vanliga fall. Men det ska jag försöka ändra på Men det tar inte några dagar.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo