Start > Körkortsforum > Döda vinkeln

Döda vinkeln

Gäst 2021-09-16 16:17 ! Citera #
Jag råkar ibland glömma döda vinkeln vi omkörningar på landsvägar. Försöker alltid kolla men ibland råkar jag glömma. Är detta något ni tror löses med tiden, verkar inte som det gick in helt som second nature under övningskörningen.
Gäst 2021-09-16 16:18 ! Citera #
Vet också konsekvenserna av att glömma, därför försöker jag alltid komma ihåg den.
gäst 2021-09-17 08:56 ! Citera #
Gäst 2021-09-16
Jag råkar ibland glömma döda vinkeln vi omkörningar på landsvägar. Försöker alltid kolla men ibland råkar jag glömma. Är detta något ni tror löses med tiden, verkar inte som det gick in helt som second nature under övningskörningen.
Bara nöta in det. så det blir en rutin/vana.

vet att när gör detta, rätt som det är så är ett annat fordon där.
Gäst 2021-09-17 20:09 ! Citera #
Aa absolut ska nöta in det ännu mer så att det blir andra natur. Brukar tänka att jag måste komma ihåg den men snart kanske det inte behövs utan det bara händer.
Björn He 2021-09-20 16:24 ! Citera #
På uppkörningen är man absolut tvungen att i god tid titta i backspegel och döda vinkeln före sväng, körfältsbyte och liknande! Och omkörning räknas som körfältsbyte, eftersom man byter till vänster körfält före omkörningen och tillbaka till höger körfält efter avslutad omkörning.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo