Start > Körkortsforum > Snälla hjälp! Uppkörning imorg…

Snälla hjälp! Uppkörning imorgon i Farsta

Gäst 2021-09-15 11:57 ! Citera #
Hej, jag kuggade min uppkörning i måndags i Järfälla och har en ny uppkörning i Farsta imorgon på förmiddagen.
Mitt största problem är att jag inte tror på mig själv och stressar upp mig så att jag inte kan sortera ut i mitt huvud och fokus brister, enligt min trafiklärare. För att när jag inte stressar upp mig och hakar upp mig på småsaker så kör jag felfritt.

Hur ska jag göra för att hålla rätt fokus?? Eller har ni tips på hur jag kan tänka för att peppa mig själv eller aa, jag vet inte. Jag behöver helt enkelt kunna sortera ut och hålla fokus på rätt saker...

Min trafiklärare har jobbat med hon som kuggade mig och hon vart inte förvånad för att den inspektören kuggar folk på löjliga småaktigheter som man får göra under uppkörning....
Paola 2021-09-15 13:13 ! Citera #
Hej!
Känner igen mig i din text och har några tips som hjälpte mig. Ta ett moment i taget och tänk hela tiden ”okej nu har jag klarat av det här, vad är nästa grej”. Typ inför varje rondell, övergångsställe, filbyte etc. Försök att inte ens tänka på slutresultatet utan bara fokusera på att vara koncentrerad i nuet och din körning. Slappna inte av en sekund under körningen. Det är 30 min, det klarar man!

Jag kuggade två gånger innan jag tillslut klarade uppkörningen nu i fredags och det var mycket tack vare min inställning och fokus just inför den sista uppkörningen. Jag sa även innan vi började att jag inte ville småprata under körningen och att radion gärna fick vara av så jag kunde fokusera mer på min körning. Det var inga problem. Ett tips är också att tänka att det inte är över förens du har parkerat utanför Trafikverket. Släpp småfel och bara tänk på nästa moment du behöver utföra. Inspektören kollar ju på helheten och inte enstaka småsaker (om det inte är missar som påverkar säkerheten få såklart.)

Det funkade iallafall för mig!

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest