Start > Körkortsforum > Körde in i en annan bil

Körde in i en annan bil

Jason 2021-09-14 22:15 ! Citera #
Körde in i en bil då jag inte kollade, blev ganska stor skada på hans bil men inte min. Vi tog kort på varandras körkort sedan körde vidare. Ingen polis var inblandad. Har prövotid på körkortet och undrar om mitt körkort kommer inkallas? Kontaktar försäkringsbolag transportstyrelsen eller behöver jag bara betala självrisk sen är allt klart?
Gäst 2021-09-14 23:05 ! Citera #
Jason 2021-09-14
Körde in i en bil då jag inte kollade, blev ganska stor skada på hans bil men inte min. Vi tog kort på varandras körkort sedan körde vidare. Ingen polis var inblandad. Har prövotid på körkortet och undrar om mitt körkort kommer inkallas? Kontaktar försäkringsbolag transportstyrelsen eller behöver jag bara betala självrisk sen är allt klart?
Nej.

du behöver inte oroa dig. du kan cövara alldeles lugn.

du kommer få betala självrisken. sitt försäkringsbolag bekostar reparationen.

Hade du däremot smitit...då hade det varit ajöss med kortet. det är allvarligt.

du har gjort allt rätt
Gäst 2021-09-15 08:03 ! Citera #
Bra jobbat du gjorde allt rätt, förutom att köra in i bilen då :) men du behöver inte vara orolig över kortet och det är ju alltid positivt!
Björn He 2021-09-20 22:25 ! Citera #
Jason 2021-09-14
Men av vilken orsak kolliderade du med en annan bil?

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest