Start > Körkortsforum > Vägen smalnar av

Vägen smalnar av

Gäst 2021-09-14 20:34 ! Citera #
Om det blir så att vägen smalnar av och det bara får plats en bil åt gången. Alltså att man får turas om och visa hänsyn till varandra genom den. Om man då kommer från varsitt håll samtidigt fram till avsmalningen finns det då nått enkelt sett att bestämma vem som åker först, det kan bli lite förvirring :) och en till fråga, om jag tycker att jag kommer först fram till avsmalningen men mötande fortfarande går ut mot mitten långt innan. Måste jag släppa honom då eller kan jag markera tillbaka genom att också gå ut till mitten för jag är enligt mig först?
Gäst 2021-09-15 07:55 ! Citera #
Det brukar lösa sig genom att den ena tar initiativet. På din andra fråga: klart du inte ska gå ut och blocka som en 5-åring.

Det mest typiska nybörjartecknet är att alltid hävda sin rätt i trafiken.
Gäst 2021-09-15 08:00 ! Citera #
Mena inte att blocka men om personen jag möter är mycket längre bort så jag kommer fram före och den personen ändå går ut mot mitten för att ta initiativ när jag kommer fram före honom. Måste jag då vänta på honom bara för han tar initiativ eller kan jag köra igenom avsmalningen före eftersom jag var först?

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo