Start > Körkortsforum > Mår piss

Mår piss

..... 2021-09-14 14:18 ! Citera #
Mår piss just nu över körkortet. Har inte gjort proven ännu men mår bara dåligt av att bara tänka på de. Alla mina vänner har körkort och jag känner mig svin stressad och tänker bara på alla olika sätt som jag kommer att kugga på. speciellt på uppkörningen eftersom teori känns okej. Har hållit på sedan i Maj och har fortfarande inte bokat prov. Känner mig sämst. Samtidigt som jag kollar på trafikverket.se efter tider så är det inte förrän i mars. Hoppas att trafikskolan hittar något innan dess. Det är hur lång tid dom helst. Och tänk ifall jag kuggar då. Då dröjer det ännu längre tid och efter juni börjar jag jobba och har då knappast ingen tid kvar att lägga på körkortet. Känns omöjligt just nu. Jag förblir nog utan körkort....
Gäst 2021-09-14 14:53 ! Citera #
Tjena!

Vill börja med att säga att själva känslan känner dom flesta av oss igen. Dock är majoriteten av oss folk som kuggat x antal ggr redan. :lol:

Du har ju inte ens misslyckats än och kanske inte ens kommer göra det heller ju!
Såklart du inte kommer förbli körkortslös... kom igen nu.

Jag hade förstått ifall du hade kuggat 3 ggr och kämpade med att hitta en fjärde tid då du inte längre är prioriterad.
Och appropå tider. Det finns visst tider! Dock kan man inte förvänta sig att hitta en ledig tid om man enbart kollar 2-3 ggr om dagen...Om man inte har tur dvs. (Menar inte att du gör det men vissa på riktigt kollar 3 gånger och sen hävdar att det inte finns några tider.)

Jag är inne på trafikverkets hemsida dagligen, och ser tider nästan varje dag! Det man måste vara snabb med är att hinna boka den, för det är många därute som sitter där och väntar in lediga tider. Så kolla inte efter tider utan att vara inloggad, får när man väl hittar en och sen ska logga in för att ens kunna boka den, så har den hunnit försvinna!

Ryck upp dig nu! Du har som sagt inte ens misslyckats utan bävar inför ett misslyckande som kanske inte ens förverkligas! Kämpa på :) Snart skriver du också här, som många andra, att du klarade uppkörningen ska du se.
Gäst 2021-09-14 15:05 ! Citera #
Du kan själv boka långt tidigare än nästa vår om du håller koll på bokningssidan efter avbokade tider. Det dyker upp massor.
Joe/linton 2021-09-14 15:21 ! Citera #
Jag kuggade första uppkörningen och hittade en ny tid i en stad 1,5 h bort bara 6 dagar senare och klarade det det. Var inte så negativ lev i nuet, det löser sig.
Coop 2021-09-14 15:29 ! Citera #
Håller med de andra! Alla som tar körkort känner säkert likadant. Se positivt! Om ett år kanske du bara skrattar åt inlägget samtidigt som du håller i kortet och säger att det var väl inget att vara orolig för. Visst kan proven vara svåra med man får inte ge upp! Du kommer nog att klara de aka du se! Alla som vill och kan får tillslut sitt körkort. De ända som skiljer är tiden! Men i slutändan så har vi alla de vi vill ha! Så var inte orolig! :lol:
Puff 2021-09-14 19:33 ! Citera #
Känn dig inte dålig. Jag är 36 och har aldrig haft körkort. Har småtragglat i 3 år, har precis bokat prov.

Alla dina kompisar har, snart du också.


Har du prövat att ringa runt för att hitta bättre körtider? Annan stad? Flera andra körskolor kan hjälpa till, ibland finns så man kan bo på plats i samband med uppkörning, typ vandrarhem. Det är enklare att hitta tider med kort varsel om man tänka sig att resa en smula.
..... 2021-09-14 21:39 ! Citera #
Tack alla för era peppningar! Jag ska aldrig ge upp. Mitt självförtroende och min självkänsla har i hela mitt liv varit dålig och de här med körkortet har inte gjort den bättre. Men tack ska ni ha! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov