Start > Körkortsforum > Blev nästan påbackad

Blev nästan påbackad

Gäst 2021-09-12 12:35 ! Citera #
Blev nästan påbackad idag, det var tutan som räddare mig. 100% andra förarens fel om vi hade krockat. Ändå sitter jag och nojar över min egna insats även fast jag omöjligt kunde förutspå det händelseförloppet på ett bättre sätt. Det var en bil som började backa ut ur en parkeringsficka när jag åkte på vägen bakom föraren. Jag satt och tänkte när fan tänker den stanna och när jag var bakom den och personen tyckte det var smart att fortsätta backningen så tutade jag för att få stopp på personen vilket funkade tur nog. Jag tänker typ att jag borde ha tutat tidigare men jag kan väl inte veta att personen ska fortsätta. Då får jag väl tuta på alla, även de som stannar och inte backar in i mig för att vara säker. Finns det något anledning att klandra mig själv i detta?
Gäst 2021-09-13 02:09 ! Citera #
Ja, du har ej företräde.
Gäst 2021-09-13 06:47 ! Citera #
Jag hade företräde? Tror du tolkade texten fel.
Gäst 2021-09-13 09:38 ! Citera #
Helt och hållet andra förarens fel, så länge du saktade ner när du såg att han backade ut så finns det inget mer du kunde gjort.
Gäst 2021-09-13 16:31 ! Citera #
Japp saktade ner lite när jag tvekade på bilens intentioner sen kan jag omöjligt veta att han tänker fortsätta backa när jag är precis bakom. Personen kan inte ha kollat bakåt, sannolikhetsinlärning kanske.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo