Start > Körkortsforum > Uppkörning i Eskilstuna

Uppkörning i Eskilstuna

Nybliven chaufför 2021-09-10 19:53 ! Citera #
Hej alla!
Igår tog jag mitt körkort på första försökte! :D Jag körde upp i Eskilstuna efter cirka 4 månaders övningskörning och 7 lektioner på körskola. Innan min uppkörning sökte jag runt här på sidan efter andra som kört upp på samma ställe, men det fanns väldigt få (och gamla) trådar. Därför tänkte jag skriva ut lite om min uppkörning här.

När jag hade utfört min säkerhetskontroll på däcken fick jag köra en bakväg från Trafikverket. Jag blev ombedd att köra rakt fram i nästa korsning, vilket i mitt fall innebar att jag behövde lägga mig i vänster fil, och när jag fortsatte på vägen kom jag till en landsväg. När jag hade kört på landsvägen några minuter bad hon mig svänga av till höger in på en mindre grusväg med en Y-korsning längre fram. Där bad hon mig vända och köra tillbaka på valfritt sätt.

Vidare fick jag passera en bevakad järnvägskorsning och sedan följa anvisningar mot E20 Stockholm. Då fick jag köra rakt fram i en rondell så att jag kom ut på en motortrafikled. Filen jag kom in på var inget accelerationsfält utan blev ett helt nytt körfält, så det var skönt att slippa byta fil. Jag svängde sen av på andra avfarten och fick köra mot rusta för att göra backning på parkering.

Till sist fick jag följa skyltar mot centrum. Då körde jag bland annat genom årbyrondellen och kom till några andra mindre rondeller. En av rondellerna var tvåfilig och direkt efter fanns det väjningspliktskyltar som gjorde att man hade väjningsplikt mot bilar som kommer från en anslutande väg.

Sen var det bara tillbaka mot Trafikverket och utanför bilen fick jag mitt resultat - godkänt! Så skönt verkligen :D ställ frågor om ni har några!
Eskilstuna Fan 2021-09-14 20:28 ! Citera #
Fin beskrivning av din uppkörning i Eskilstuna. Jag klarade också körprovet där igår (automat). En bra stad där man snabbt rör sig mellan olika trafikmiljöer, väldigt bra övning inför körprovet tyckte jag.

Grattis till dig!
Gäst 2021-09-14 20:36 ! Citera #
Grattis till er båda, ni gjorde ni bra :)
Drive safe!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov