Start > Körkortsforum > Hur mycket behövs?

Hur mycket behövs?

GörGòtt 2021-09-09 11:25 ! Citera #
Hej allihopa!
Har en fråga!
När ska man boka förarproven? Både teori och körprov. Teorin känner jag mig säker på så jag undrar angående körprovet. Hur lektioner brukar man köra innan man bokar? Har gjort risk tvåan och har ettan nu på fredag. Jag har kört 10 lektion samt kört privat en hel del. De svåra är att vissa lektioner känns körningen hur bra som helst och senare känns det skit. Det går upp och ner. Känns fel att boka själv. Körskolan fyller även inte i på Elevcentralen hur man ligger till utan de skriver i ett häfte. Har inte frågat hur jag ligger till heller så vet faktiskt inte hur jag ligger till. Samtidigt så vill jag på ett sätt inte säga till mig själv att jag kör bra ( dom lektioner de känns bra) för att inte få för höga förväntningar. Vet inte hur jag ska gå till väga? Ska jag bara vänta och se vad som händer? Vill Samtidigt inte dra ut på de för länge. Ha en bra dag folket!
Gäst 2021-09-09 11:35 ! Citera #
Det bästa är väl att börja med att fråga skolan hur du ligger till. Det varierar enormt från person till person hur mycket man behöver köra innan man är redo. Själv körde jag upp privat, automat, med 0 lektioner och kanske 10-15 privata biltimmar i bagaget.
Gäst 2021-09-09 15:24 ! Citera #
Vadå känns fel? De vill ju mjölka dig på så mycket pengar som de kan. :lol: 10 körlektioner borde du ha lärt dig hur en körskola vill att du framför ett fordon och på så sätt klara av en uppkörning. Annars träna mer privat tills du känner dig helt säker.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 11:02
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor