Körkortonline > Körkortsforum > Lucka i rondell

Lucka i rondell

Gäst. 2021-09-24 13:44 ! Citera #
Gäst 2021-09-23
Fast är det en dålig lucka om bilen man åker ut framför kommer upp snabbt i arslet utan att behöva bromsa?
Japp, illa planerat, samt inte anpassat dig efter rådande situation till medtrafikanterna på vägen.
Go 2025-04-23 23:06 ! Citera #
Hur gör ni när du väntar och bilar kommer från vänster men de inte blinkar. Vilket avstånd för att du ska ta luckan.
Gäst 2025-04-24 16:20 ! Citera #
Min körskoleläraren hade nån tumregel att ha minst ett kvarts varv fritt i cirkulationsplatsen till vänster om dig. Jag tänker inte på den ”regeln” när jag kör utan kör bara mer intuitivt - och det lär du också göra när du får mer erfarenhet - men det är nog ett rimligt utgångsläge om du är osäker.
Go 2025-04-24 19:30 ! Citera #
Gäst 2025-04-24
Min körskoleläraren hade nån tumregel att ha minst ett kvarts varv fritt i cirkulationsplatsen till vänster om dig. Jag tänker inte på den ”regeln” när jag kör utan kör bara mer intuitivt - och det lär du också göra när du får mer erfarenhet - men det är nog ett rimligt utgångsläge om du är osäker.
Det känns som avståndet ska vara lite större, i alla fall om man är ovan eller om man har uppkörning. Men vill samtidigt inte verka osäker. Men mer vana kanske jag känner som du. Tack för svar. Så du menar om jag är vid tredje utfarten ovh ska till höger ska bilen till vänster om mig i rondellen vara vid avfarten till vänster om mig för att jag ska kunna köra in.

Senaste foruminläggen

Rubrik
36
I dag 00:01
1
2025-05-16 21:09
22
2025-05-16 15:43

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor