Start > Körkortsforum > Uppkörning snart? Nervös? Don’…

Uppkörning snart? Nervös? Don’t be!

Chippen 2010-07-07 19:38 ! Citera #
Hej alla nervösa körkortstagare,
jag har precis fått mitt körkort och klarade det efter andra försöket.
Klarade teorin direkt med en liten marginal, körde upp samma dag i Farsta (inte att rekommendera! För att köra upp och skriva teorin på samma dag ger en sån enorm press på en.)

Farsta över lag kan jag heller inte rekommendera som uppkörnings-stad, varken jag eller syrran blev godkända där - dem är stenhårda och onödigt petiga på små skitsaker. Södertälje är en lugn stad med 30 km/h inne i city och man hinner tänka innan man agerar!


Det handlar om att ta det lugnt och försöka att inte tänka på att det är ett prov, tänk ist att det är en övningsrunda, det gjorde jag! Sedan beror det på förarprövaren oxå, det har en stor betydelse - Hans-Peter i Södertälje är en toppen förarprövare! ;)

Lycka till!
Christoffer 2010-07-09 00:05 ! Citera #
Hej du!

Kontrollanterna kan inte vara nog försiktiga, du skall vara lämpad samt förstående för och i trafiken. Det är inte direkt som att ge sig ut på cykeln. Om dem bedömer att du inte är lämplig till att ta körkort så tror jag inte att du är det, dem blåser inte av folk p.g.a småfel. Och om det nu skulle vara ett s.k ”litet fel”, så är det nog ett ganska grovt sådant som kan innebära stor fara ifall det får utvecklas.
Gäst 2010-07-09 11:45 ! Citera #
Klarade min körning idag :)
lina 2010-07-28 03:43 ! Citera #
Neeej!! jag som ska köra upp i farsta nästa vecka.. hopp då vet jag att jag blir kuggad:S
GiuliaDS 2010-07-28 13:58 ! Citera #
lina
Neeej!! jag som ska köra upp i farsta nästa vecka.. hopp då vet jag att jag blir kuggad:S


tänk inte sa!
Om du är rädd och blir nervös som kommer det inte ga bra !
Man ska inte vara rädd när man är ute och kör!
Kör som du brukar oroa dig inte, om du failar pa första sa har du alltid en andra gang !
samt att du kan fa veta vad du maste träna pa ! =)
OROA DIG INTE SNÄLLA DU =)
syntax 2010-07-28 16:57 ! Citera #
Du är en bra förare, du kan göra bil, du är rutinerad!
Gäst 2010-07-28 18:18 ! Citera #
Jag är nervös! Tänk om jag kuggar? Jag måste nog köra lite mera innan jag klarar det tror jag. Både med föräldrar och körskola. Det som hjlper bäst!
Jayson 2010-08-09 18:06 ! Citera #
TheaB, försök att slappna av innan uppkörningen och tänk positivt! du kommer att klara det galant, så länge du inte låter tankarna och nerverna förstöra för dig. Var där i god tid och kör så mkt som möjligt innan så får du in rutierna mkt bättre. hoppas du tar den !

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov