Ja jo varningslinjen talar om att det är olämpligt men jag åker den vägen väldigt ofta så jag vet vad den varnar om och jag vet att det den varnar om är typ 200m bort. Och det är ju inte olagligt att köra över varningslinje.
Ja jo varningslinjen talar om att det är olämpligt men jag åker den vägen väldigt ofta så jag vet vad den varnar om och jag vet att det den varnar om är typ 200m bort. Och det är ju inte olagligt att köra över varningslinje.
Glömde bort hur jag formulera frågan du har helt rätt, jag frågade och fick svar såg det nu att det blev lite konstigt… tack för svaret kanske rätt dum fråga redan från början med tanke på att det helt beror t.ex hur ofta man kör på vägarna eller hur situationen är. Du har helt rätt i att det är olämpligt eftersom det är det lagen säger. Förlåt om jag gjorde dig lite irriterad såhär på onsdag kväll.
Har fram till nu tyckt det varit en bra idé eftersom jag har ”vetat” att den bilen skulle fortsätta åt samma håll i rondellen vilket den gjorde, så jag tjänade tid pga det. Men jag kan omöjligt veta vad den bilen tänkte göra i rondellen så det var egentligen bara mindre en 9 sek jag sparade på detta eftersom den lika gärna hade kunna svängt av till en annan väg en den jag trodde. Och det kan jag hålla med om var onödigt för den tid jag spara. Aja man lever man lär sig, tack för ni tillrättavisa mig . Det uppskattas!