Start > Körkortsforum > Lyckades på 4e försöket i Hels…

Lyckades på 4e försöket i Helsingborg

Michelle 2021-09-08 18:16 ! Citera #
Idag lyckades jag äntligen med uppkörningen, började gråta av lycka och alla spänningar som släppte när vi satt i bilen på parkeringen och jag fick beskedet.

Hade en trevlig medelålders kvinna, som även prövade mig min 2a gång. Hon hade inga anmärkningar alls och allting känns så skönt!

Från början tänkte jag göra allt så billigt som möjligt och enbart övningsköra privat. Automat. Det gjorde jag. Fick skriva teorin 2ggr då jag bara fick 53p första gången. Och bokade trafikverkets bil. Alla ggr blev jag kuggad för enligt mig petitesser. En kollega var på mig om att gå till körskola, för då kunde jag ju även låna deras bil. Efter 3e försöket tog jag tag i det. Anderssons trafikskola i Helsingborg. Fick ju även göra om teorin då tiden på 6månader hade gått ut efter 3e uppkörningen. Fick 58p 2a ggn.

8 lektioner senare med 4 olika lärare var det dags igen. Ärligt talat. Vad jag lärde mig: små detaljer om HUR förarprövarna vill ha det/se det. Han jag körde med mest från Anderssons, hade inte svårt för att vara ärlig om det. Även om du har full koll på allt runt om dig, är det på ett specifikt sätt och i en specifik ordning de vill att man kollar i speglar osv. Tex även om du blinkar och har en bit kvar tills du ska svänga och under tiden kollar döda vinkeln och allt bakom och sidan om dig så MÅSTE det ske innan man blinkar. Det var dessa små detaljer som gjorde att jag idag lyckades.

Så tips till dig som vill klara allt själv och billigt, ta dig tiden och pengen med några lektioner hos en körskola för att pränta in dessa rutiner och ”sätt”. Lycka till!
Gäst 2021-09-08 19:35 ! Citera #
Grattis för fan! :)

Kan bara föreställa mig känslan! Min tur snart :) :)
Gäst 2021-09-09 10:23 ! Citera #
Gud va skönt! Grattis har själv kört upp i helsingborg kuggat 5 gng! Kört riktigt mycket på körskola men det släpper inte. Det är något varje gång. Fast jag planerar jag ska va aktiv i blicken osv är det alltid något. Längtar tills det släpper jag har lagt flera 1000 hittills på körlektioner och kuggningar
Guest 2022-02-25 15:14 ! Citera #
Can you share the route? Thanks!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo