Start > Körkortsforum > J***e körkort

J***e körkort

Uppkörning 2021-09-08 08:36 ! Citera #
Asså jag dör snart. Jag hade min uppkörning för några dagar sen men avbokade den på grund av stress/ rädelse. Var rädd att misslyckas igen var rädd att köra upp och sen få höra underkänd. Nu måste jag göra om kunskapprovet. Hur kan man våga köra upp till nästa gång hur gör ni? Är så förbannad på mig själv.
Gäst 2021-09-08 08:48 ! Citera #
Gud vad jag känner igen mig.

Har gjort precis samma sak, ombokat tider otaliga gånger efter att jag kuggade pga rädsla för att misslyckas.
Jag tog det så jävla hårt. :lol:
Jag måste erkänna att jag till slut bad min läkare om betablockerare för att lugna pumpen inför kommande uppkörning efter att jag får såna sjuka hjärtklappningar.
Betablockerare är inget som påverkar reaktionsförmågan eller nåt, som lugnande gör, därför är dom ok vid tex en uppkörning. Många använder det inför tex föreläsningar eller andra ”stå i centrum” grejer där man lätt kan på prestationsångest/scenskräck.

Det är inget jag rekommenderar men det är något jag allafall bad om efter att ha läst att andra gjort det pga extrema hjärklappningar. Jag vet ju för fan att jag kan köra, har koll på trafikregler osv. Orka kugga pga ens egna hjärnspöken och hjärtklappningar som ballar ur.

Jag har också behövt göra om teorin då giltighetstiden gick ut pga att jag drog ut på allt efter att ha kuggat.
Så jag känner igen mig fullkomligt. Ge för fan inte upp och lita på att du till slut kommer att få ditt körkort.
Gäst 2021-09-08 08:51 ! Citera #
Vill bara tillägga att om man överväger att ta betablockerare, att alltid läsa på först ifall det är lämpligt för en själv om man har olika åkommor eller liknande.

Och självklart höra med en läkare isåfall om det enligt deras bedömning är ok att ta utan några hälsorisker om man har vissa besvär redan.
Gäst 2021-09-08 08:57 ! Citera #
Måste bara förtydliga en sak jag glömde! :lol:

Läkaren bad mig ta en tablett ca 1 vecka innan uppkörning för att se hur jag reagerade på den.
Vissa får nämligen yrsel osv, och det vill man inte drabbas av när man ska köra bil såklart!
Så man ska ALDRIG ta den för första gången på en uppkörning utan man måste veta innan hur den verkar på en själv och eventuella biverkningar.
Uppkörning 2021-09-08 09:20 ! Citera #
Ja jag hörde att man kan ta sånt . Men har någon tagit körkort efter all lydande som vi lever i . Jag kommer inte ge upp och ni ska inte ge upp heller.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 11:02
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov