Start > Körkortsforum > E så sjukt trött på livet. Kug…

E så sjukt trött på livet. Kuggade tredje uppkörningen idag

Simon 2021-09-07 15:31 ! Citera #
Jag klarade skrivningen på första försöket å hade då första uppkörningen veckan efter. Körde den och det regnade första gången på typ 4 månader och det jag gjorde fel var att jag körde omkring 80-90 på motorvägen och även gjorde en omkörning där jag hamnade i en del vatten och sakta då ner för att inte vattenplana.
Så liksom visst det var dumt och jag hade inte någon erfarenhet i regn så den kan jag hålla med om till en viss nivå men ändå.
Jag upptäckte faran och åtgärdade. Utöver det fick jag godkänt på allting.

Nästa prov var ja sjukt nervös och missade då en stoppskylt och den är mitt fel 100%. Där fick jag också godkänt på allting utom det

Den senaste tiden nu körde jag precis som jag gjort tidigare tider. Körde mest i stan och tyckte det gick skitbra.
När jag kommer tillbaks säger hon direkt.
”Jaha, det där gick ju inte så bra”
Problemet den här gången var att hon tyckte att jag inte höll koll på speglar tillräckligt.
Även fast jag gjorde en koll på speglar och död vinkel 2-4 gånger innan varje sväng jag gjorde. Det är ingenting jag fått något problem med innan över huvud taget och fick godkänt på det alla andra gånger.

Innan jag började köra frågade jag om jag fick ha en hörlur i för att slippa tystnaden och bli av med lite stress å de tyckte hon tydligen va lite irriterande så skulle inte förvåna mig om hon fick för sig redan då att hon inte tyckte om mig och kuggade.

Jag börjar bli så sjukt trött på hela skiten. Liksom varje gång är det bara 1 sak. Senaste var det dessutom något jag redan blivit godkänd på.

Jag börjar allt mer och mer fundera på att bara skita i det för ja aldrig kommer klara det ändå
Gäst 2021-09-07 15:42 ! Citera #
Hur många lektioner har du tagit? Klartecken från lärare? Att aldrig ha kört i regn låter ju sjukt. Du kanske behöver mer tid helt enkelt.
Gäst 2 2021-09-07 16:05 ! Citera #
Jag misslyckades också med tre uppkörningar innan jag tillslut fick godkänt på den fjärde. Även om du är besviken nu så kommer det gå bra till sist.
Gäst 2021-09-07 16:34 ! Citera #
Ge inte upp.du har kommit så långt....fortsätt kämpa.misslyckades själv innan jag fick det
Gäst 2021-09-07 16:57 ! Citera #
Gäst 2 2021-09-07
Jag misslyckades också med tre uppkörningar innan jag tillslut fick godkänt på den fjärde. Även om du är besviken nu så kommer det gå bra till sist.
Grattis, hur fick du din 4e uppkörning ? körde på ditt ort eller annat ?
Simon 2021-09-07 20:30 ! Citera #
Gäst 2021-09-07
Hur många lektioner har du tagit? Klartecken från lärare? Att aldrig ha kört i regn låter ju sjukt. Du kanske behöver mer tid helt enkelt.
Ja har haft kanske 20 lektioner å fått klartecken från läraren. Med att de regnade så menar ja också att de verkligen öste. Jag kunde knappt se någonting framför mig på motorvägen för alla bilar som slog upp allt vatten. Så självklart har jag kört i regn men inte i sådant extremt regn
Et 2021-09-08 09:26 ! Citera #
Jag kuggade också 3 gånger innan jag tillslut tog det på fjärde. Kan inte säga annat än att allt blir så j*vla värt när det väl blir godkänt. Och det är värt att ligga i nu och fortsätta istället för att ta en paus för att man tappat motivationen, så tips är att du fortsätter köra mycket nu. Vet att det känns pissigt och man vill bara skita I det men det blir bara jobbigare sen om du tar en paus och vill ta upp det igen senare. Kommer både kosta mer pengar och tid.

Så fortsätt kämpa bara, det kommer gå bra!
Gäst 2021-09-08 11:59 ! Citera #
Hej, Grattis till dig . Hur hittade du din fjärde uppkörning?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor