Start > Körkortsforum > Tips inför uppkörning för nerv…

Tips inför uppkörning för nervositet!?

Alex 2021-09-05 19:51 ! Citera #
Hej! Jag har haft uppkörning 3 gånger och har kuggat varje gång på grund av småfel och nervositet. Första gången så kom jag i för låg fart på påfarten till motorvägen, andra gången så kom jag för fort på påfarten till motorvägen (det var en kurva) och sedan att jag inte kunde se risker tydligen (fick inget bra svar på vad exakt), och sedan den tredje gången så kom jag för sakta på påfart IGEN plus att jag skulle parkera och det blev för trångt för att jag inte höll ut svängen. När jag tänker efteråt så tänker jag ”Varför gjorde jag inte så för? Jag kan ju”. Jag vet att jag ska komma upp i hastighet på påfart och att jag ska anpassa hastighet om det är kurvigt, samt att jag måste hålla ut svängen lite när jag ska parkera så jag kommer rätt. Men just där och då så får jag hjärnsläpp och jag blir så nervös att jag blir jättesvettig, spänd och kan inte tänka klart. Jag har haft testuppkörning med körskola och de sa att det inte är några som helst problem, att det ser bra ut. Vad ska jag göra för att släppa nervositeten? Jag blir OTROLIGT nervös.
Joe/linton 2021-09-05 20:36 ! Citera #
Försök att se det som en ytterligare lektion och tänk att du bara ska visa en ny körlärare vad du kan. Alternativt låtsas att inspektören bara är en random person som du skjutsar. Sen tror jag i och för sig inte att nervositeten går att få bort helt, lite av den får du bara brösta helt enkelt. Och dessutom - uppkörning är ingen biggie egentligen. Du har klarat dig utan körkort såhär långt och när du väl fått det kommer det inte spela någon roll med ett par månader hit och dit.

Dessutom kanske du kör fint trots nervositet nästa gång, du kan inte veta redan nu att det kommer gå dåligt. Eller så har du tur och får en inspektör som godkänner dig ändå. Det får bli som det blir liksom.

Stort lycka till på nästa försök! Tror på dig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor