Start > Körkortsforum > Kuggade pga omöjlig fickparker…

Kuggade pga omöjlig fickparkering

Kuggis 2021-09-03 15:45 ! Citera #
Hej!

Körde upp för första gången idag och tyckte allt gick väldigt bra förutom att jag tyvärr åkte på momentet fickparkering, vilket visade sig vara i en minimal lucka vid en trafikerad väg med en ganska stor bil. Kändes omöjligt och fick verkligen inte till det trots att jag använde mig av alla knep som finns så förstår ju att inspektören kuggade mig, men blev väldigt besviken att förutsättningarna var så pass svåra. Inte som att fickparkering är lätt annars liksom - riktigt tråkigt att inspektören skulle välja just detta ställe.

Har bokat en ny uppkörning om en månad och undrar om nån vet ifall det görs någon mer notering trafikinspektörerna emellan, typ att jag fick fickparkering nu? Får ju såklart fortsätta öva på detta kniviga moment men hoppas att jag slipper det nästa gång nu när självförtroendet är på botten :(
Kuggis 2021-09-03 16:04 ! Citera #
Sedan undrar jag också om nån vet ifall man slipper göra säkerhetskontroll igen om man klarat av det tidigare?
1 2021-09-03 18:13 ! Citera #
Nej, allt nästa inspektör kan se är de generella noteringarna i det digitala protokollet. Det står väl nu att du misslyckades med manövrering/parkering där, så öva på allt sånt. Det kan bli en fickparkering igen, men det kan också bli en vanlig parkering i en ruta. Bara öva på! Good luck.
1 2021-09-03 18:14 ! Citera #
Om man haft en godkänd säkerhetskontroll så brukar man ofta få hoppa över det, men det är inte helt garanterat. Så ha koll ändå!
Gäst 2021-09-03 23:26 ! Citera #
Står det manövrering som grundorsak och backning parkering är chansen stor att du får fickparkera igen
Gäst 2021-09-04 11:27 ! Citera #
Var det i Farsta?
Hände mig också :)
Gäst 2021-09-04 15:07 ! Citera #
Varför inte bara säga till inspektören ”Kan jag välja en annan parkeringsficka?”
Gäst 2021-09-06 12:28 ! Citera #
Jag fick också en svår fickparkering - misslyckades. Frågade om jag fick göra om och det fick jag. Då valde jag att köra fram och ta en annan lucka (Som var större) och lyckades.
Kuggis 2021-09-06 17:48 ! Citera #
Tack för er input, det var i Eskilstuna!

Borde kanske ha bett om en annan lucka som ni säger, men tänkte inte att det var en möjlighet ens :/

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest