Hej jag har ett litet problem vilket är att jag har uppkörning om en vecka och har tagit två körlektioner för någon månad sen och annars har jag bara kört hemma men väldigt mycket med hjälp av övningskör appen och jag tycker att jag kör bra. Och när jag var på mina två körlektioner så fick jag några saker att öva på vilket var placering, planering inför cirkulationsplats och sen att kolla runt mer i speglarna och läraren sa även att jag hade bra kontroll över bilen och manövrering även om jag själv kände att det var lite ovant att köra en annan bil än vad jag var van vid. Jag har då övat på råden jag fick den senaste tiden och tycker att jag kör bra, tills igår när jag tog min tredje körlektion på samma körskola fast med en annan lärare.
Min bil jag kör hemma är en gammal Saab ungefär 20 år gammal och ganska sliten, därför hade jag jättestora problem igår med att ens kunna växla i bilen på körskolan eftersom att i min bil hemma kan man växla lite hur som helst utan någon speciell teknik. Jag visste inte heller att det fanns en speciell teknik/grepp för att hålla i växelspaken.
Så jag undrar då lite ifall jag kan öva hemma på att växla med den rätta tekniken som jag nyss fick lära mig och att jag då kommer kunna köra bra i körskolan bilar (jag har två till lektioner inbokade nästa vecka men jag vill ju hellre öva på annat och få en helhetsbedömning över min körning än att lära mig växla) jag förstår ju självklart att det är jag som satt mig i den här sitsen och jag tycker att läraren jag hade var väldigt bra även om det var tråkigt att det gick så dåligt.
Annars tänkte jag i värsta fall om jag skulle behöva hyra en bil så att jag kan vänja mig vid att växla i den eller tror ni det räcker med att jag bara lär mig den här tekniken/greppet som jag inte visste om innan?