Start > Körkortsforum > Kuggat 3 ggr men idag fick jag…

Kuggat 3 ggr men idag fick jag kortet!

Elise 2021-08-30 19:03 ! Citera #
Hej!

Idag hade jag min 4e uppkörning, jag var tvärsäker på att jag skulle kugga igen eftersom jag alltid blir så nervös och gör en massa onödiga fel. Men jag klarade det! Och det känns fantastiskt!

Så allt jag vill säga är till er som också kuggat flera gånger och känner som jag gjort innan idag, DET ÄR VÄRT DET!
Det är så värt att inte ge upp och fortsätta kämpa för till slut går det!

Så lycka till hörrni, vi ses på vägarna :D
Fanny 2021-08-30 19:16 ! Citera #
Elise 2021-08-30
Hej!

Idag hade jag min 4e uppkörning, jag var tvärsäker på att jag skulle kugga igen eftersom jag alltid blir så nervös och gör en massa onödiga fel. Men jag klarade det! Och det känns fantastiskt!

Så allt jag vill säga är till er som också kuggat flera gånger och känner som jag gjort innan idag, DET ÄR VÄRT DET!
Det är så värt att inte ge upp och fortsätta kämpa för till slut går det!

Så lycka till hörrni, vi ses på vägarna :D
Grattis till kortet
var körde ?fick du göra om alla brister som du hade från första test eller ?
Elise 2021-08-30 19:20 ! Citera #
Fanny 2021-08-30
Grattis till kortet
var körde ?fick du göra om alla brister som du hade från första test eller ?
Tack så mycket! Jag körde upp i Farsta. Och det jag kuggat på tidigare var samspel så eftersom det ingår varje gång man kör så fick jag göra om det ja :)
Gäst 2021-08-30 19:31 ! Citera #
Å vad härligt att se när man kämpar når målet . Hoppas delar min glädje också snart :)
AIK 2021-08-30 20:03 ! Citera #
Hej! Stort grattis! Jag körde upp idag i Eskilstuna efter att ha kuggat 2 gånger i Farsta. Fick en mycket bättre trafikinspektör än tidigare, det gör stor skillnad! Håller med dig, ge inte upp! Det är värt det! Analysera vad du gjorde fel, ta några djupa andetag innan du börjar och slappna av, det värsta som kan hända är att du får göra om det. Lycka till alla där ute!
St 2021-08-31 08:01 ! Citera #
Grattis!
Några konkreta tips till en som snart har uppkörning...och är så nervös..
Gäst 2021-08-31 11:02 ! Citera #
Elise 2021-08-30
Hej!

Idag hade jag min 4e uppkörning, jag var tvärsäker på att jag skulle kugga igen eftersom jag alltid blir så nervös och gör en massa onödiga fel. Men jag klarade det! Och det känns fantastiskt!

Så allt jag vill säga är till er som också kuggat flera gånger och känner som jag gjort innan idag, DET ÄR VÄRT DET!
Det är så värt att inte ge upp och fortsätta kämpa för till slut går det!

Så lycka till hörrni, vi ses på vägarna :D
Hej,
Kan du berätta hur du bokade efter tredje gången. Fick du de senaste dagarna?

Tack
Elise 2021-08-31 11:23 ! Citera #
Gäst 2021-08-30
Å vad härligt att se när man kämpar når målet . Hoppas delar min glädje också snart :)
Håller tummar och tår att allt går bra för dig också :)
Elise 2021-08-31 11:41 ! Citera #
St 2021-08-31
Grattis!
Några konkreta tips till en som snart har uppkörning...och är så nervös..
Tack! :)

Det enda jag kan ge som tips är egentligen att köra så mycket som möjligt innan, vet inte om du övningskör hemma eller på trafikskola men om du har någon du kör med hemma så ta varje tillfälle att övningsköra på. Oavsett om det är en kort tur till affären eller en längre tur så ta varje tillfälle.
Det allra viktigaste (för mig i alla fall) är att du tror på och känner dig bekväm med din egen körning och att du inte är ’’rädd’’ för att köra bilen.
Nervös kommer du troligen vara oavsett och förvänta dig inte att du kommer köra perfekt på provet för det kommer du troligen inte men det är inget dom förväntar sig heller, så så länge du inte skapar några farliga situationer kommer det att gå toppen.

Viktigt också att verkligen visa att du håller koll på vad som finns runt om dig. Dvs kolla mycket i speglar och kolla hellre en extra gång än en gång för lite i skymda korsningar tex.

Ta några djupa andetag precis innan du ska köra iväg, jag berättade även för trafikinspektören att jag var nervös och hon hjälpte mig att hålla mig lugn och ät gärna en banan (det ska vara lugnande).

Nu blev det väldigt lång text här men kom ihåg att det värsta som händer om du kuggar är att du får göra om det, lycka till! :D
Elise 2021-08-31 11:45 ! Citera #
Gäst 2021-08-31
Hej,
Kan du berätta hur du bokade efter tredje gången. Fick du de senaste dagarna?

Tack
Hej!
Efter jag kuggat tredje gången fick jag tyvärr inte en ny tid förrens flera månader efter, men då jag hade tappat lite hoppet och var väldigt omotiverad till att försöka igen var jag inte heller jätte aktiv på trafikverket så jag hade säkert kunnat få en tidigare tid om jag kollat varje dag och letade i fler städer.

Lycka till :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov