Hallå där! Jag tänker gå rakt på sak. Jag har inte kört speciellt mycket rondeller vid rusningstrafik under tiden jag övningskört så jag har alltid haft det lite svårt att se vilka luckor som är stora nog ta. Jag fick körkortet för inte alls så länge sedan och jag har fortfarande lite svårt med att se vilka luckor som är stora nog i rondeller, jag undrar mest om detta är normalt och om det kommer med erfarenhet, som sagt så har jag inte tränat super mycket på detta moment under övningskörningen men det brukar gå bra ändå. Brukar inte bli stående speciellt länge ofta lyckas jag komma in bra. Men när det väl är mycket trafik så blir det att jag kanske missar någon lucka som jag hade kunnat tagit. Detta har en gång tidigare resulterat i att en bil bakom har blivit lite otålig och tutat. Så jag undrar om detta är normalt och om det kommer med erfarenheten, vill gärna ha svar på detta så tack på förhand.
Jag brukar tänka att hålla din anpassade hastighet inför cirkulationen (beroende på cirkulationens storlek) så att du väljer rätt växel i tid och att du hinner titta flera gånger. Sen är det nog bättre att vara försiktig. I min stad blinkar folk lite hur som eller knappt alls så gäller att man är på sin vakt
Du ska tänka att du kommer in i cirkulationsplatsen klockan 6 och alla bilar mellan klockan 9 och klockan 6 ska du lämna företräde till.
Tack för alla svar. Om man ska lämna företräde som du säger, så har jag gjort rätt för mig ändå men antar att det finns stressade idioter ändå som tutar och har sig.