Start > Körkortsforum > Hur bra är Elevcentralen

Hur bra är Elevcentralen

tenNis 2021-08-27 22:38 ! Citera #
Hej alla körkortstagare!
Jag har en fråga till er som har gjort kunskapsprovet och använt elevcentralen. Tyckte ni frågorna på elevcentralen var lika med de som är på provet? Hur mycket pluggade ni med elevcentralen? Själv har jag gjort 25 slut tester och 21st var godkända och 4 underkända. de sista 10st ligger mellan 58-64 rätt. tror ni jag har någon chans på teoriprovet? Är ganska nervös och känner lite press eftersom det är många runt omkring mig som har körkort.... :D
Gäst 2021-08-28 14:46 ! Citera #
Ja, vore pinsamt om du inte klarar det. :o Endast körkortsboken bör räcka, lol.
ragnar 2021-08-28 20:18 ! Citera #
Du kan ju pröva några olika appar och köra ett par test på dom också, så att du får lite variation. :)
Gäst 2021-08-28 21:56 ! Citera #
Jag använde mig inte utav elevcentralen och fick godkänt på första försöket :) All information ska ju vara densamma då faktan till provet ej ändras förutom kanske siffror osv, :) Lycka till!
Anna 2021-08-28 22:46 ! Citera #
Min bror övade med elevcentralen. Klarade deras prov i appen med marginal över 20 gånger. Kuggade ändå... Han tyckte prov frågorna var annorlunda. Min kille däremot körde på appen ta körkort, öppnade inte boken en ända gång och klarade på första försöket. Tror den appen handlar mer om att lära sig varför det är som det är i trafiken. Medans elevcentralens frågor är menade att efterlikna riktiga provet. Problemet då blir att ens undermedvetna egentligen lärt sig svaren utan till efter 20 gånger. Är ens studie taktik att stanna upp, tänka efter och analysera scenarion (så som appen ta körkort får en att göra), så gör det ju inget att frågorna på riktiga provet är annorlunda, då kan man lista ut vad som är rätt. Lycka till!
Elov 2021-08-29 16:03 ! Citera #
Körkortsboken är vad man behöver. Läs boken bra 2-3 gånger och det kommer att bli bra.

Om du lära bättre med sluttester prova olika sidor: elevecentralen, hör körkortsonline och trafiko.
elelv 2021-09-03 15:32 ! Citera #
Jag studerade bara på Elevcentralen... gjorde typ 50 sluttest och fick 60/65 från första försöket på teoriprovet. Jag läste inte boken heller
fames 2021-09-03 19:43 ! Citera #
Jag har studerat på elevcentralen (appen) och i körkorts boken, känner att i elevcentralen var det enkelt att få rätt svar när man väl kunde dom, när man har gjort några test prov så kom alla frågor som man har gjort sen tidigare och kände att det inte var svårt eftersom man redan har svarat på samma testfrågor. behövde lite mer nya frågor så jag köpte för 99 i körkortonline.se och direkt så fick jag under 45 poäng i nästan varje testprov, kände mig så dålig och blev stressad eftersom jag kände att jag inte kunde så mycket. kuggade engång i teoriprovet, när jag hade gjort teori provet så kände jag att frågor som kom från elevcentralen liknade väldigt mycket från frågor som kom från riktiga provet.. frågor från körkortonline.se är mer komplicerade men man lär sig faktiskt mer! idag gjorde jag ett till teoriprov och jag klarade det :D
Gäst2 2021-09-06 16:16 ! Citera #
Jag personligen tycker att det bästa är att kombinera elevcentralen med körkortsboken.

Läs först boken kanske 2 gånger. Helst sidor med alla dessa bilder.

Sedan kan man göra alla dessa tester på elevcentralen.se, fast då ska man inte lära sig det utantill. Men ska försöka lösa det utifrån kunskapen man fått från boken.

Det blir både roligare och det fastnar bättre.

Jag gjorde kanske 13 st prov hos elevcentralen. Fick ungefär 60-63 i snitt där.

På riktiga provet fick jag 62.

Men då hade jag också läst boken kanske 2 ggr. Var faktiskt många frågor från just boken, speciellt de sidorna med bilder.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
25
I dag 21:07
4
I dag 21:07
1
I dag 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest