Start > Körkortsforum > Billigare körkort- tips

Billigare körkort- tips

Smartboii 2021-08-24 13:14 ! Citera #
Hej!

Klarade uppkörningen precis idag som privatist. Här är mina bästa tips för att körkortet ska bli billigare för dig. Antingen så har de här funkat för mig eller så har jag gjort vissa misstag som jag inte vill att ni ska göra.

- Börja övningsköra privat för att bli bra på manövreringen. Att kunna börja köra med en privat handledare är mycket smartare än att betala för dyra körlektioner på en trafikskola endast för att lära dig grunder som exempelvis att hitta dragläge och växla.

- Köp teori appar t.ex. ”ta körkort” (299 kr). Jag klarade teoriprovet på första försöket endast genom att plugga på appen och göra testerna. Podd, videofilmer, teori, frågor, prov, vägmärkespel och allt annat ingår i appen. Roligt och smidigt!

- Boka dina prov i god tid i en mindre ort där du brukar övningskör och undvik rusningstrafik. Typ ett år sedan. Ha långsiktigt mål eftersom körkort är en livstidsinvestering.

- När du har lärt dig allt din privata handledare kan då är det dags att boka några körlektioner på en rekommenderade trafikskola. De är proffs på trafiksäkerhet osv. Fråga din trafiklärare hur många körlektioner du behöver. Kör tills du känner dig klar. Chansa inte på uppkörningen. Du slösar bara 1300 kr på 30 min och du kommer säkert att kugga om du är inte färdigutbildade. Efter att kugga uppkörningen så kommer du att känna dig värdelös helt enkelt samt tappar lite motivationen. Glöm inte alltså att chansa på uppkörning är mycket dyrare än att ta några fler körlektioner! Trafikverkets provförrättare kan sin grej, tro mig.

- Planera allting i lugn och ro och berätta inte för alla om din provtid.

Önskar att ni får det där GOD DAMN körkortet ASAP. LYCKA TILL.

// Smartboii.
M 2021-09-06 10:04 ! Citera #
Tack för massa bra tips! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest