Start > Körkortsforum > Alla era tips till en godkänd …

Alla era tips till en godkänd uppkörning

Gäst 2021-08-22 20:04 ! Citera #
Hej! Jag har min uppkörning om ca 2 veckor och undrar ifall ni har några tips på vad som hjälpt er osv? Tar emot allt ni har då jag såklart e väldigt nervös. Tips på att lugna nerverna? Viktigt att komma ihåg när man väl kör upp? Tack på förhand :)
I. 2021-08-22 21:28 ! Citera #
Hej!
För mig var det hjälpsam att försöka koncentrera mig på varje moment i taget, att inte tänka på små misstag som jag visste att jag gjorde och inte heller på vad inspektören tänkte ( försökte att inte lägga så mycket fokus på att det är ett prov , utan istället koncentrera mig på att köra på ett så trygg och säkert sätt som möjligt).
Jag förstår att det känns nervöst, jag kände likadant. Men lita på dig. Det kommer att gå bra. Lycka till!
youo 2021-08-26 01:07 ! Citera #
Nerverna är svåra att kontrollera. Mitt alra bästa råd. Stirra inte otåligt när du får kommando från inspektören, Om du nu ska följa skyltar så sitt inte och stirra på skyltarna och invänta tills dom är tillräckligt klara. Håll reda på döda vinkeln, placering och håll avstånd då får du mer tid att tänka.

Du kommer vara nervös, du kommer fastna i tankarna osv men mycket av körningen sitter redan i ditt muskelminne, så allt du behöver göra är att följa din instinkt.
Anders 2021-08-26 21:41 ! Citera #
Försök slappna av och småprata med inspektören. Funkade bra för mig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo