Start > Körkortsforum > Trejde uppkörning

Trejde uppkörning

Mass 2021-08-22 12:15 ! Citera #
Hej!
Nu är det så att jag har min tredje uppkörning nästa vecka och jag vet inte hur jag ska hantera stressen. Man blir ju mer nervös efter varje gång man kuggar. Jag kuggade första för att jag var så extremt nervös och gjorde massa misstag men andra tyckte jag gick bra men kuggade för att jag stannade i onödan och saktade ner för tidigt. Det är så jobbigt att göra om provet och pallar inte mer men det är för sent att ge upp nu, har redan spenderat för mycket pengar på detta. Har ni några tips inför uppkörning och hur man kan bli mindre nervös? Någon annan som känner samma?
Gäst 2021-08-22 18:10 ! Citera #
Känner samma.nervös.vet inte vad jag ska säga men vi har kommit så långt för att ge upp
Gäst 2021-08-22 18:34 ! Citera #
Finns nog inte så mycket att göra, vissa är nervösa av sig generellt. Personligen så fick jag 0 sömn natten till uppkörningen. Låg kanske kl 3-4 och tänkte ”fan... nu måste jag somna” så fick jag mer panik och kunde absolut inte sova ;). Sjukt hur man kan stressa upp sig sådär, det går liksom emot ens rationella tänkande. Man intalar sig själv att det är Okej att kugga och bara göra sitt bästa. Men hjärnan lyckas på något sätt förstöra ens psyke.

Cyklade sedan på morgonen 1h för att ta mig till trafikverket. Jag kände mig halvdrogad typ. Drack en red bull och klarade sedan uppkörningen galant. Cyklade hem och gick och la mig och sov resten av dagen.

Det konstiga är att detta var mitt andra försök. När jag körde upp första gången var jag helt utvilad och kände mig ganska självsäker. :o Det blev kugg såklart. ;)
Gäst 2021-08-22 19:14 ! Citera #
Gäst 2021-08-22
Känner samma.nervös.vet inte vad jag ska säga men vi har kommit så långt för att ge upp
Vi får kämpa tillsammans, när har du din uppkörning? :)
Gäst 2021-08-22 19:17 ! Citera #
Gäst 2021-08-22
Finns nog inte så mycket att göra, vissa är nervösa av sig generellt. Personligen så fick jag 0 sömn natten till uppkörningen. Låg kanske kl 3-4 och tänkte ”fan... nu måste jag somna” så fick jag mer panik och kunde absolut inte sova ;). Sjukt hur man kan stressa upp sig sådär, det går liksom emot ens rationella tänkande. Man intalar sig själv att det är Okej att kugga och bara göra sitt bästa. Men hjärnan lyckas på något sätt förstöra ens psyke.

Cyklade sedan på morgonen 1h för att ta mig till trafikverket. Jag kände mig halvdrogad typ. Drack en red bull och klarade sedan uppkörningen galant. Cyklade hem och gick och la mig och sov resten av dagen.

Det konstiga är att detta var mitt andra försök. När jag körde upp första gången var jag helt utvilad och kände mig ganska självsäker. :o Det blev kugg såklart. ;)
Åhh grattiiss!! Jag sov bra både gångerna kanske därför jag kuggade :lol: . Men är smart att cykla lite innan eller kanske ta en promenad. Håller med stressen jag kände för både uppkörningarna har jag inte ens känt inför mina tentor.
Noor 2021-08-23 14:34 ! Citera #
Har hört att det hjälper att äta en banan innan, att andas med hjälp av magen och om man kan borde man köra till Trafikverket. Ta ett djupt andetag innan du ska börja och säga åt dig själv ”detta kommer gå bra, du klarar det här” och gör det gärna framför instruktören så ser hen att du klarar hantera din nervositet.

Själv ska jag köra upp sent i september så vet inte hur det känns än. Men har hört att dessa tips hjälper så värt att ge det ett försök :)

Lycka till!
buyo 2021-08-26 00:48 ! Citera #
Fråga inspektören om du kan ha på radion på i låg volum, detta hjälpte mig en hel del, eftersom så fort jag fastnade i tankarna kunde jag fokusera på radion och komma lös från kugg tankarna. Håll blicken långt fram och så fort du får ett kommando från inspektören som ex vänstersväng stirra inte blint eller otåligt för att hitta svängen, har du en rörlig blick så kommer du se svängen OCH trafiken.

En enkel frukost och gå på toa innan.
Mass 2021-08-26 20:01 ! Citera #
Tack så mycket för alla tips, vi får se imon, det får gå som det går
Gäst 2021-08-26 20:50 ! Citera #
Mass 2021-08-26
Tack så mycket för alla tips, vi får se imon, det får gå som det går
Önskar dig stort lycka till! Håller tummarna för dig! 8-)
G 2021-08-26 21:38 ! Citera #
Hade min uppkörning Ii måndags. Var också skitnervös. Tog en kaffe och en banan innan. Det hjälpte mycket men framför allt glöm inte att andas. Klarade det på första försöket. Lycka till.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 19:26
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo