Start > Körkortsforum > Klarar inte teorin:/

Klarar inte teorin:/

Bagheera 2010-07-04 22:04 ! Citera #
Har klarat uppkörningen 8 juni men har sen skrivit upp 3 gånger på teorin, och i fredags kugga jag igen.. men det går inte det känns som jag aldrig kmr klara det.. jag har svårt att tänkta logiskt.. det känns såå fruktansvärt att inte klara det:( mår verkligen dåligt av att inte klara körkortet vad ska jag ta mig till snälla nån hjälp mig?:(
Christoffer 2010-07-05 12:13 ! Citera #
Läser du privat eller via körskolan?

Vad det gäller förberedelser via läsning så skall man helst börja en månad innan.
Tips, läs inte allt för mycket dagen innan, gör ett fåtal test på datorerna. Det är lätt hänt att du blandar ihop diverse samt blir osäker.

Vad det gäller provdelen, läs frågorn ORDENTLIGT (det är detta som oftast ställer till för folk). Tänk på svarsalternativen, vilket är mest logiska i just den situation du fått framför dig. Ta god tid på dig, läs inte igenom provet efter du gjort alla frågor, dvs rätta det inte. Då du går tillbaka och kollar igenom så kan det få dig osäker samt ändra på de svar som eventuellt är rätt. Händer oftast i samband med stressen av tiden.
Gäst 2010-08-01 03:49 ! Citera #
Hej,

Jag gjorde teorin för första gången för fyra år sedan och fick 51 jag vet precis vilken fråga som sänkte mig till 51. Hade gjort hela provet gick tillbaks och börja ändra på det som jag var osäker på. Kan hålla med dig om att man inte ska gå tillbaks och ändra, frågorna är kluriga och det är lätt att bli osäker.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov