Har klarat uppkörningen 8 juni men har sen skrivit upp 3 gånger på teorin, och i fredags kugga jag igen.. men det går inte det känns som jag aldrig kmr klara det.. jag har svårt att tänkta logiskt.. det känns såå fruktansvärt att inte klara det
mår verkligen dåligt av att inte klara körkortet vad ska jag ta mig till snälla nån hjälp mig?
Läser du privat eller via körskolan?
Vad det gäller förberedelser via läsning så skall man helst börja en månad innan.
Tips, läs inte allt för mycket dagen innan, gör ett fåtal test på datorerna. Det är lätt hänt att du blandar ihop diverse samt blir osäker.
Vad det gäller provdelen, läs frågorn ORDENTLIGT (det är detta som oftast ställer till för folk). Tänk på svarsalternativen, vilket är mest logiska i just den situation du fått framför dig. Ta god tid på dig, läs inte igenom provet efter du gjort alla frågor, dvs rätta det inte. Då du går tillbaka och kollar igenom så kan det få dig osäker samt ändra på de svar som eventuellt är rätt. Händer oftast i samband med stressen av tiden.
Hej,
Jag gjorde teorin för första gången för fyra år sedan och fick 51 jag vet precis vilken fråga som sänkte mig till 51. Hade gjort hela provet gick tillbaks och börja ändra på det som jag var osäker på. Kan hålla med dig om att man inte ska gå tillbaks och ändra, frågorna är kluriga och det är lätt att bli osäker.