Kommer inspektören att avslöja slutdestinationen från början, till exempel när du börjar i Sollentuna kommer han att säga ”vi åker mot Täby idag, jag ger dig beskrivning” eller det avslöjas steg för steg under uppkörningen?
Om han berättat steg för steg, det är tuff att planera körningen, eller hur?
Någon tips? Får jag fråga inspektören om destinationen?
På min uppkörning sa min inspektör i god tid innan att jag ska åka till X och då kan jag antingen följa skyltarna eller själv välja väg dit. Inspektörer byter även destination ibland och säger då att vi inte ska fortsätta att köra mot X utan ska nu börja köra mot Y
Inspektören säger vilken skylt du ska följa, busenkelt. De har ju kört samma rutt några gånger så de gör det så lätt som möjligt för dig. kan du läsa och följa skyltar så är det bara att lyssna på vad inspektören säger.
Hej!
Ett skäl till att inspektören inte ger hela rutten från början är att det kan finnas saker i din körning som måste följas upp och då behöver rutten ändras. Oftast så finns en tanke hos inspektören vilken rutt denne ska välja vid ett givet körprov men det är väldigt vanligt att det inte blir så till slut. Om då inspektören gett dig rutten redan vid start så skulle det bli väldigt knepigt att plötsligt ge andra direktiv. Tänk vilka idéer detta skulle skapa hos den som kör.
Läs mer om hur inspektören arbetar på
http://uppkorningblog.com