Det bästa vore ju att inte byta stad mellan varje uppkörning, om det är så att det gått dåligt 7 gånger i rad i olika städer. Jag bortser lite från påståendet att ”det är orättvist” då jag anser att han/hon som bedömer dig är där för att betygsätta folks körning och avgöra om det är lämpligt att släppa ut personen i trafiken, inte att kugga folk. Man ska ju egentligen kunna köra överallt men det rekommenderas ju också att man övningskör i och kring det området där man ska köra upp. Detta är ju för att känna sig säkrare i sig själv och vara lite förberedd på situationerna som kan uppstå under uppkörningen. Man får istället tänka att den konstruktiva kritiken du får i slutet av uppkörningen är något som definitivt tar dig ett steg närmare att klara nästa uppkörning, istället för ”jag är redan en bra förare” och ”det är orättvist att jag inte fått körkort”. Öva, öva, öva och lycka till på nästa uppkörning, jag tror på att du klarar det!
Konstruktiv kritik. Jag har inte kunnat öva i området så mkt då förutom de 3 första uppkörningarna (som jag inte tränade så mkt i området innan då jag inte visste hur petiga dem var då) har jag bara fått tider i städer långt frpn stockholm.
Men det har definitivt vart orättvist då jag har kört tillräckligt bra för att få godkänt under vissa uppkörningar, speciellt om man jämför med vad andra gjort och endå fått godkänt.