Start > Körkortsforum > Kugga på backning!

Kugga på backning!

Rosen 2021-08-17 14:23 ! Citera #
Hade min första uppkörning på automat idag. Kuggade på att jag backade ut från parkeringsplatsen genom att parera, enligt kontrollanten är det riskfyllt och jag borde ha backat rakt utåt istället. Kan ändå förstå det.

Hade ett till backningsmoment som kontrollanten kallade för min ”andra chans” där backade jag runt en släpvagn och kom lite nära. Körde ut åt vänster, rätade upp och backade in igenom för att skapa lagom avstånd mellan min bil och släpvagnen.

Kontrollanten säger att hade jag klarat ett av dessa moment galant hade jag fått körkort. Nu tyckte han att bägge försöken var lite halvdana.

Behöver alltså tips på hur jag kan få min backning perfekt till nästa uppkörning.
Gäst 2021-08-18 12:40 ! Citera #
Träna på att baka runt hörn, baka in i parkeringar, fickparkering osv. Allt handlar ju om vilka förutsättningar man har i varje situation, vilket låter lite som du hade otur i din uppkörning nu. Men träna ihjäl dig tills du känner att backningen känns felfri! Jag skulle säga att backning är min starka sida och jag klarade precis min uppkörning men fick anmärkning på min backning iallafall!!

Lycka till! Nästa gång tar du det :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo