Start > Körkortsforum > Huvudledsskylt under p-skylt??…

Huvudledsskylt under p-skylt???

what 2021-08-16 22:49 ! Citera #
Hej, jag har gjort ett normalt test som finns i slutet av varje kapitel på elevcentralen, och dessutom har jag gjort ett sluttest som också finns där. På det testet som fanns efter kapitlet ”Stad” kom det en fråga där det rätta svaret var att det är fritt att parkera utanför tidsbegränsningen om det finns en huvudledsskylt under en p-skylt. Här kommer bild för exakt fråga och svar: imgur.com/a/IcdSOvn

Men på sluttestet fick jag en liknande fråga, och där var det rätta svaret att parkering är förbjudet utanför tidsbegränsningen om det finns en huvudledsskylt under p-skylten!
imgur.com/a/C206iAD

Jag förstår inte vad är skillnaden?? Är det för att det finns avgift på den första men inte den andra? Eller va?
lula123 2021-08-17 09:42 ! Citera #
Normalt får du inte parkera på en huvudled, bara stanna. Men om den har extra P-skylt får du parkera ENDAST de timmar den nämns av P-skylten. Både bilderna du skickar säger ”du kan parkera veckodagar som inte är helgdagar eller dagar före helgdagar mellan 09.00 till 18.00”.
Gäst 2021-08-17 10:42 ! Citera #
Svaret ovan är fel. Den ena skyltkombinationen säger ”du får parkera dessa tider”, den andra säger ”här får du parkera, men under dessa tider är det avgift”. Skillnaden är att tiderna i det andra fallet sitter på Avgift-tilläggsskylten.
lula123 2021-08-18 09:56 ! Citera #
Du är absolut rätt, jag såg av misstag samma figur två gånger. Förlåt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
92
I dag 21:06
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest