Start > Körkortsforum > Underkänd på alla sluttester

Underkänd på alla sluttester

hjälp 2021-08-16 16:30 ! Citera #
Jag fattar inte vad jag gör fel... jag har redan läst i boken så många gånger, har gjort så många tester i elevcentralen, men ändå får jag underkänd HELA tiden när jag gör sluttester på elevcentralen. Samma gäller gratis teoriprov på nätet, det blir aldrig godkänt. Det känns liksom som att jag inte kommer ihåg NÅGONTING trots att jag har läst i boken så mycket...

Jag är hundra procent säker på att jag kommer bli underkänd på teoriprovet också... vad ska jag göra? Har bara 2 veckor kvar
Gäst 2021-08-16 17:41 ! Citera #
Fortsätt bara att nöta frågorna! Men fokusera kanske lite mer på de frågor & kring vilka ”ämnen” som du svarar fel på och har svårare för. Det gäller att hitta små sätt att försöka komma ihåg t.ex vägmärken eller formel för att lösa bromssträcka osv. Läs boken högt och upprepa det du läst, skriv ner med penna och papper och bara keep going. Det finns även podd som läser upp delarna i boken om du har lättare för att lära dig så. Allt sätter sig till slut jag lovar, det känns kanske omöjligt just nu men det går för ALLA. Du fixar detta! Lycka till :)
S 2021-08-17 09:56 ! Citera #
Skulle säga att du måste byta studieteknik. Alltså inte ”nöta” frågorna ett tag framöver tills du känner dig säkrare.

Istället tycker jag att du gör proven, men så fort du är det minsta säker så slår du upp registret i din körkortsbok och läser den sidan/de sidorna som handlar om frågan. Då förstärker du din förståelse men också ditt fotografiska minne.

Tex om du är osäker på hur många cm en last får skjuta ut på sidorna av en bil. Passa då på att läsa på om hur bred lasten får vara totalt och hur lång. Och även hur man markerar ut den.

Eller om du kommer till en fråga där man ska beräkna något och är osäker på hur man gör. Stanna upp och beräkna flera olika sträckor/hastigheter eller alkohol i cl. Tills du tröttnar.

Men det beror ju också på vilken typ av frågor du oftast får fel på.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov