1. Läs inte här inne innan er uppkörning, folk som kuggat förskönar deras anledningar rejält. Dom blev inte kuggade för att dom ”blinkade försent” det är säkert minst 5 andra anledningar till.
2. Positivt mindset är allt. När du är påväg till Trafikverket, ring en kompis och prata bara om positiva saker eller säg positiva saker högt för dig själv. Detta hjälpte mig REJÄLT!
3. Kör inte upp för tidigt, alltså tänk inte ”det är 50-50 om jag klarar det”. Kör upp när du är kapabel att framföra ett fordon på ett trafiksäkert sätt UTAN någon vid sidan om dig och säger till dig vad du ska göra.
4. Om du har möjlighet kör upp i mindre stad tidigt på morgonen, jag bryr mig inte om dom som säger ”kan man köra så kan man köra överallt” absolut! Men när det är nerver inblandat blir det svårare. Statistik visar att mindre städer är lättare att få körkort i. Varför göra det svårare för sig själv?
5. OM du gör en miss under uppkörning, säg det direkt till inspektören! Och för guds skull, fortsätt köra avslappnat! Det gör INGENTING om du gör en miss (om den inte är farlig dvs). Helhetsbedömningar görs.
6. Ett körkort definierar inte ditt värde.
Lycka till allihop, min körkorts resa slutar här. Är det något ni undrar över så får ni fråga.