Start > Körkortsforum > Gjorde jag en stor tabbe?

Gjorde jag en stor tabbe?

Gäst 2021-08-11 21:16 ! Citera #
Skulle köra ut till vänster och jag noterar att mötande trafik från vänster blinkar att den ska svänga höger så jag börjar rulla ut. Jag ser att jag har en bil till höger om mig som är på väg rakt fram. Tanken var att jag skulle hinna köra direkt efter honom utan att behöva stanna mitt i trafiken. Men då kommer det en cyklist eller något på övergångsstället som gör att bilen från höger stannar exakt framför mig så jag sitter fast på vägen och blockerar de från vänster. När bilen framför mig börjar rulla så kommer det en annan bil bakom honom. Lyckades köra ut till vänster efter andra bilen.

Jag började alltså rulla ut och blockerade första vägfilen, står där kanske 10 sekunder innan jag lyckas komma ut till min vägfilt.

Var det ett stort fel tycker ni?
Gäst 2021-08-11 21:25 ! Citera #
Du skulle såklart inte ha försökt köra så nära inpå den bilen och istället väntat så du inte blockerar trafik. Det låter som att det hade varit ganska enkelt att undvika hela situationen eftersom du skulle ha stannat lite tidigare och inte haft så bråttom, så om det var en uppkörning så tror jag att det hade varit en avgörande tabbe.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest