Hej! Jag har kört nu i ca två år. Är över 31 år gammal och har kört mycket tycker jag ibland med glapp pga jobb och familj.
Men jag kan med handen på hjärtat säga att jag verkligen försökt och ansträngt mig med körningen klarar teorin utan problem men körningen blir jag antingen för stressad vid uppkörning eller så är det något som inte sitter.
Vill helst tro att det är något som inte sitter. Jag menar om jag va 100% i min körning hade det väl inte spelat någon roll om jag är nervös? Jag borde kunna köra upp utan alla dessa problem.
Jag har kört mycket på körskolan dom bokade upp min uppkörning fast jag sa att jag är ej säker än i min körning då mina lektioner vissa går bra men jag gör en del fel.
Jag har kört upp 5 gng kuggat alla gånger lagt över 50.000 på körlektioner nu finns knappt pengar kvar, har någon vart i samma sits?
På mina uppkörningar kuggar jag på inte trafiksäkert betende jag har för snabba beslut och för kort planering. Ser inte saker som jag egentligen ska lägga märke till om jag ”planerar” kolla långt in på vägen osv.
Vet ej om synen försämrats om det kan vara det eller om det är något i hjärnan som ej ser dessa saker. För blir stressad spec i höga farter.
Om jag ska köra mot mål och är i 100 och dom ber mig ex svänga av mot hyllinge så lixom tappar jag fart för jag letar efter skyltar och min avfart mot hyllinge. Låser mig då på att ”hitta” hyllinge skyld och blir stressad att jag då ska missa min avfart gör då dumma snabba beslut då jag tror tiden är knapp.
Är det kört för mig eller kan jag öva upp detta?
Min körlärare tycker jag är redo men det tycker ej trafikinspektörerna och jag själv är osäker min handledare som ja körde med innan säger att det finns inget mer han kan lära mig jag är ”klar” känns sjukt frustrerande när de säger så för jag vet inte alls va jag kan göra. Har tagit intensivkurser osv men inget funkar.
Börjar bli orolig att det är något fel som gör att detta inte funkar för mig. Blev avrådd av min körlärare att ta fler lektioner. Känns ju kul