Hejsan!
Igår tog jag mitt körkort på mitt tredje försök. Jag har under sommaren läst många trådar i detta forumet och insett att många klagar på sina inspektörer, vilket gjorde mig nervös. Jag trodde att min chans till att få körkort handlade till 100% på vem jag fick som handledare, vilket absolut inte är sant. Som jag nämnde innan, jag har kört upp tre gånger, och under alla mina tre gånger har jag haft inspektörer som är pedagogiska och lugna, dom var inte där för att kugga någon. Jag blev kuggad på mina två första för att jag inte körde bra, jag vet det och uppskattade kritiken jag fick av inspektörerna. Jag tog åt mig av kritiken och jobbade mycket på dom specifika sakerna. Tillslut så klarade jag uppkörningen och känslan är obeskrivlig. Men det jag ville komma fram till är att inspektörerna är inte onda, dom är inte där för att kugga folk utan det är deras ansvar att släppa ut lämpliga förare i trafiken. Kan inte tänka mig hur många dårar som hade vart ute och kört annars. Till alla er som klagar på inspektörerna: bete er, ni är skämmiga och ger inspektörer ett dåligt rykte. Ta istället åt er av kritiken ni fick och jobba på det, kan ni ej ta åt er av kritik bör ni ej vara i trafiken.
(självklart finns det säkert enstaka fall där inspektören var ”ond”, men snackar mer generellt nu)