Start > Körkortsforum > Elevcentralen

Elevcentralen

Gäst1.0 2021-08-08 18:29 ! Citera #
Hej!
Jag har nu använt elevcentralen i 2 månader och har läst boken 1 gång. Jag har sedan tränat på snabbtest och anpassade test och nu kör jag mycket sluttsest för att se hur jag ligger till, då får jag mellan 58 - 63 rätt. Men jag känner mig ändå osäker. På snabbtesterna får jag 9 - 10 rätt av 10 och de frågor som jag har fel på övar jag sedan med anpassat test - felaktiga svar. Vet inte vad det är Men det känns som om jag inte kan. Är elevcentralen bra eller finns det andra appar som är bättre?
liapunov 2021-08-09 08:59 ! Citera #
Jag fick körkortboken i mars i tre veckor från biblioteket och jag läste den två gånger. Sedan köpte jag test från
1. trafiko.se
2. elevcentralen
3. här, körkortsonline.se

Sedan mars har jag gjort tre tester per dag, en gång från varje företag. Till en början fick jag 45 av 65 efter att ha läst boken. Sedan förbättrades jag med tiden och lär mig mer saker och tricks från frågor och nu gör jag 64/65 eller 65/65 till var och en av dem, tre tester varje dag.

Alla tre företagen har samma kärnfrågor (som du bara kan svara på med boken), men de har några mer detaljerade och mer knepiga som skiljer sig från varandra. Så jag rekommenderar att man mkan läsa boken bra och sedan kan köpa test från olika företag för att få en bättre överblick över de frågor du kan möta.

Ett annat förslag är att förbereda sig länge genom att upprepa varje dag så att du kommer ihåg med detaljerna. Just nu kan jag komma ihåg exakta siffror och beräkningar, vilket jag inte kunde göra i maj.

Jag har bokat mitt teoriproov i september (risk 1,2 klart) och jag har övningskört med privatbil (ingen körskola lektrioner).
Thomas 2021-08-09 11:44 ! Citera #
Hej, jag skulle fråga hur man skaffar elevcentralen konto? Kan du hjälpa mig veta
M 2021-08-09 11:47 ! Citera #
Hej!

Jag läste igenom hela boken 1 gång, sedan gjorde jag 8 tester som min körskola hade utskrivna, samt sluttester på Elevcentralen. Pluggade ganska intensivt i 2 veckor och sen fram till provet ganska sporadiskt/gjorde något sluttest om dagen.

Hann göra nästan 20 sluttester på Elevcentralen där jag låg mellan 59-65 (blev bättre i slutet) och gjorde några stycken sluttester i appen ”Körkortsfrågor” . Fick 62 på teoriprovet i förra veckan så väldigt likt de resultat jag fick på Elevcentralen :)

Har du teoriprov bokat?
liapunov 2021-08-09 11:49 ! Citera #
Trafikskola skapar konto för dig med din person nummer, om de är STR medelemar. Kontakta de
Gäst1.0 2021-08-12 18:34 ! Citera #
Har inte bokat prov ännu men ska göra det på Måndag då min nästa körlektion är! Tack för alla svar!!
Sol 2021-09-19 10:49 ! Citera #
Är det värt att köpa frågorna på denna sida? Någon som vet?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor