Start > Körkortsforum > Har min 6 uppkörning om fem da…

Har min 6 uppkörning om fem dagar

Lia 2021-08-04 15:24 ! Citera #
Kör upp på måndag för 6 gången med automat. Är 32 år Har kört upp i helsingborg för det mesta är så otroligt nervös varje gång. Sist så bokade jag även då min uppkörning privat men bokade in mig på körlektioner i 2 veckor två gng om dagen så blev att jag körde intensivt. Har ej möjlighet att köra hemma intensivt då livet kommer emellan (barn och jobb.) sist jag kuggade sa min körlärare att jag behöver 10 lektioner till innan dom kan boka min uppkörning via deras körskola. Så jag har gått med på det men så blev min körlärare sjuk och inga tider fanns att boka in sig på. Så idag fick jag klämma ihop 3 lektioner kan säga att jag är helt slutkörd och gjorde så mycket fel känns hopplöst och känner mig extremt trött.

Jag är väldigt negativt inställd inför måndag så negativ att jag skäms. Skäms framför min man att jag inte lyckas känner mig trög när det är automat men ändå lyckas jag ej fixa det.

Det jag kuggar på är att jag blir stressad ex i höga farter och kollar och tolkar vissa skyltar fel. Sist jag kuggade tyckte trafikinspektören att jag var för nära stillstående fordon när jag skulle köra ut. Känns hopplöst och har bett min körlärare att boka om min uppkörning då jag inte vill kugga igen. Men han vill ju att jag ska ta klart dessa sista lektioner såklart. Har ni tips och råd tar jag gärna emot dom.
Gäst 2021-08-04 16:00 ! Citera #
Är inte Helsingborg allmänt känd som kuggstad? Har du prövat boka uppkörning i annan stad?
Sol 2021-08-04 16:03 ! Citera #
Kanske är det för tidigt för att köra upp? Om du inte behöver stressa fram körkortet så gör det inte. Ta den tid det behöver. Full respekt för att situationen hemma kanske gör att du inte kan köra så mkt privat som önskvärt men om du ändå utökar det privata körandet och tar några fler lektioner och sedan bokar uppkörning när du känner att du behärskar de momentet du idag är nervös över, så kommer det nog gå bättre.
Gäst 2021-08-04 17:27 ! Citera #
Kuggade precis min sjätte uppkörning. Förstår inte hur man ska få motivation att fortsätta..
Gäst 2021-08-04 17:49 ! Citera #
Oj vad tråkigt.har själv uppkörning snart ju mer dagen närmar sig ju mer gör jag fel.stressad tror jag.försöker hitta lugnet men svårt
Gäst 2021-08-04 18:00 ! Citera #
Gäst 2021-08-04
Oj vad tråkigt.har själv uppkörning snart ju mer dagen närmar sig ju mer gör jag fel.stressad tror jag.försöker hitta lugnet men svårt
Den här gången fixar du det!
Lia 2021-08-04 19:34 ! Citera #
Har exakt det känslan känns som ju närmre dagarna kommer så blir jag med mer nervös och gör mer fel. Jag har pratat med två av dom jag kör med och sagt att jag har hållt på med körkortet fram och tillbaka i 2 år jag har inga problem att vänta omboka min uppkörning men dom tycker att varje körning, misstag, uppkörning är en lärdom men det kostar som in i och det tar så mycket på självförtoendet precis som ovan säger motivationen finns ej jag tvingar mig själv mina sista semesterdagar att ta dessa körlektioner. Helsingborg är en svår stad att köra upp i eller de man kör upp med har samma jargong dom har ett sätt dom får dig att slappna av och tänka åh hon verkar trevlig sen trycker dom till dig. Min sista uppkörning skällde trafikinspektören ut mig för jag bytte mitt munskydd i bilen och bad mig gå ut och göra det. Medans hon själv under uppkörningen båda tog av sitt munskydd och hostade sa att hon satt i halsen och jag ba jaja det är okej, kändes som att jag var hennes undersåte och hon var den som satt över mig. Usch ingen behaglig upplevelse.
Har hemsk ångest inför detta drömmer mardrömmar om det
Gäst 2021-08-04 20:08 ! Citera #
Lia 2021-08-04
Har exakt det känslan känns som ju närmre dagarna kommer så blir jag med mer nervös och gör mer fel. Jag har pratat med två av dom jag kör med och sagt att jag har hållt på med körkortet fram och tillbaka i 2 år jag har inga problem att vänta omboka min uppkörning men dom tycker att varje körning, misstag, uppkörning är en lärdom men det kostar som in i och det tar så mycket på självförtoendet precis som ovan säger motivationen finns ej jag tvingar mig själv mina sista semesterdagar att ta dessa körlektioner. Helsingborg är en svår stad att köra upp i eller de man kör upp med har samma jargong dom har ett sätt dom får dig att slappna av och tänka åh hon verkar trevlig sen trycker dom till dig. Min sista uppkörning skällde trafikinspektören ut mig för jag bytte mitt munskydd i bilen och bad mig gå ut och göra det. Medans hon själv under uppkörningen båda tog av sitt munskydd och hostade sa att hon satt i halsen och jag ba jaja det är okej, kändes som att jag var hennes undersåte och hon var den som satt över mig. Usch ingen behaglig upplevelse.
Har hemsk ångest inför detta drömmer mardrömmar om det
Vänta, måste man byta munskydd under uppkörningen? Eller varför bytte du munskydd?
Lia 2021-08-04 20:32 ! Citera #
Mitt munskydd jag hade med immade på mina glasögon när jag satte mig i bilen och då tänkte jag att jag byter till det hon hade så gjorde det inne i bilen så fick hon sinne

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov