Start > Körkortsforum > Lyckad uppkörning Gävle

Lyckad uppkörning Gävle

M 2021-08-02 22:18 ! Citera #
Tänkte bara berätta lite snabbt min resa mot körkort, vet att många är nyfikna hur det kan se ut!

Kört mest privat i Stockholm, säkert 2-3 tankar med bensin så blir en del pass. Kört 3 trafikskolelektioner totalt, 1 i början i juni och 2 mot slutet i mitten av augusti.

Efter första ville de lägga upp en plan med 30 lektioner för 35k, vilket jag tackade nej till. De sa att då får jag boka uppkörning privat, vilket jag gjorde. Körde 2-3 gånger i veckan juni-augusti, 3 timmar styck, så rejält med körvana skulle jag säga. Uppkörning 2 augusti.

När jag körde en trafikskolelektion igen i slutet av juli gav de mig 50% chans att klara uppkörningen, men ville att jag skulle höra av mig om det gick bra så de kunde lägga det till sin statistik(!).

Körde upp i gävle, väldigt trevlig inspektör, gav mig lugna fina instruktioner, först om bilen i form av starta motor, var ligger backväxeln, parkeringsbroms etc och sen körinstruktioner. Det regnade så fick säkerhetskontroll att sätta på fläkt fram/bak. Trevligt småprat, var riktigt nervös men det kändes bra att småprata!

Körde mest huvudled och smågator. Fick stort plus att jag iaktog högerregel genom krypkörning där det var dålig sikt på villaområdesgatorna.

Sakta ner och ta det långsamt är mitt förslag! Ta rondellerna på tvåan och sakta ner i tid. Svårare än så är det inte.

Total kostnad: cirka 12k.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest