Start > Körkortsforum > Uppkörning rutter Västerås?

Uppkörning rutter Västerås?

liapunov 2021-08-02 14:28 ! Citera #
Hallå,

Jag bor i Stockholm och jag har bokat mitt uppkörning i Västerås i september. För att lära bättre åker jag varje helg och övningkör runt i staden. Med en snabb sökning i detta forum har jag hittills gjort följande fem rutter

Rutt 1: Från Trafikverket, city ringen -> Ηälla och Skiljebo

Rutt 2: Från Trafikverket, city sringen -> Barkarö.

Rutt 3: Från Trafikverket, city sringen -> Gäddeholm

Rutt 4: Från Trafikverket, city sringen -> väg 56 mot Hökåsen

Rutt 5: Från Trafikverket, city sringern -> Väg 66 mot Litslunda

in och ut motorväg E18, det stora länsvägar runt och alla rondeller.

Någon som har gjort testet i Västerås för att berätta om det finns någon annan väg som jag kan övningsköra?
Emma 2021-08-03 10:01 ! Citera #
Jag bor i Norrtälje men jag har bokat Västerås i november. Det finns ingen tider i Stockholm. Jag har ingen privat bil, så jag gör följande som verkligen har hjälpt mig att förstå Västerås.

Jag rekommenderar Google Live Street View. Du kan köra runt Västerås virtuellt och du kan följa vägarna medan du kör på riktigt. Då kan du se:
- alla vägfält;
- destinationer i korsningar och rondeller;
- de stora motorvägarna och landsvägarna (56, 66, E18);
- hastighetsgränser, gång- och cykelövergångar;
- järnvägskorsning;

Inne i stadsringen finns många skyltar ”förbud mot trafik C2, C3” som du kan kontrollera med Google Live street View och vara förberedd.

Det finns också många tecken på flervägsstopp/flervägsväjning att du måste komma ihåg regeln ”först för att stanna i korsningen, först att köra”. Många har kuggat med det.

Hastighetsgränser är inte alltid placerad, så försök att komma ihåg att city ringen har mest 50 (och utanför busstation 30), landsvägarna mestadels 60 (men kan gå 70, 80 längre ut) och E18 utanför Västerås har 100.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest